Lite om Jeff

Jeffs utveckling går så fort att jag inte hinner med själv. Men jag måst ju skriva lite här om hur duktig han e  =) 

Han står på knäna och gungar, vill så gärna börja krypa, men faller handlöst då han lyfter ena handen, han rullar långa vägar, helst in i vassa skåpkanter, så för tillfället har han en skarp blå/lila prick i tinningen som han fick då han rulla in med huvet i nedre skåpkanten.

Han skulle gärna gå om han skulle kunna oxå, traskar gärna lite vingligt framåt då man håller honom i händerna, ibland går fötterna i kors.

Han är otroligt stadig, eller STABBIG som jag brukar uttrycka mig, då han ser ut som en stubbe. Men det tror jag beror på att han tränat sen början bl.a med att ligga på mage från start, såhär var han redan som 2 månaders bebis:



Pincettgreppet börjar ta fart, men frustrationen är ett faktum då det inte alltid går som man vill. Idag har han börjat hålla flaskan själv, har varit så himla lat med det. Li har ju alltid matat honom när jag själv lagar mat. Men idag så fick jag nog när Li skulle ha hjälp med att torka sitt arsle, så jag tejpa fast händerna i nappflaskan, nej inte riktigt, men jag tryckte dit händerna då han låg o drack, och se de funka!

Nu däremot ska jag sluta skryta, för han ligger o bölar på golvet här intill då han inte kommer över tröskeln till balkongen.

Kommentarer
Postat av: Mita

Pluttunge, vad tiden går fort!!!

Vad kul det var att uppdatera sig om ditt liv, har varit borta nästan TVÅ veckor, så nu har jag haft en del att läsa, skoj!

2008-06-09 @ 18:14:54
Postat av: Linda

Jag var till BB idag och hälsade på min nyutkommna kusin. Jag kan INTE FATTA att Vilja har varit mindre än den lilla flickan som låg där. Ett litetlitet knyte som grät helt plötsligt så Vilja vart livrädd och också började skrika. Vilket var ett vuxenbebis-skrik. SHIT! Jag hinner inte heller med.



Trist att du inte kunde haka på ikväll. Vi hade en mysig stund här ute på gården och käka glass så vi mådde illa. Next time!

2008-06-09 @ 20:25:38
Postat av: Tessa

Jag tänker int ens fråga var du har varit Mita, läste nånstans att det INTE var i nordeuropa du hållit hus iallafall, grr =) Hoppas ni haft d hyvens.



Linda jo, d va ju synd, men d går ju fler tåg. Jag kan ju ta bjässen med mig o komma över nån dag. Ro hit m telnumret bara.

2008-06-09 @ 21:03:57
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Mita

NICE kan man lugnt säga att vi har haft i.....hmmmm....det börjar på G och slutar på rekland....=)

Men ni har ju faktiskt haft högsommar här oxå....

2008-06-09 @ 21:33:12
Postat av: Camilla

Ja lilla gubben som blivit så stor, perfa när du håller oss underrättade, känns ju lite som jag bor här på Cika nuförtiden....

Häftigt det ser ut när Li sitter där själv o rider, stora gumman...

Båt ja inga kommentarer...=)

2008-06-10 @ 11:35:19
Postat av: Tessa

Ja ni pricka in ungefär lika bra som jag gjorde förra året. Enda veckan på året som Åland hade rikigt sommarväder, då låg man o pressa skiten i Turkey. Men å andra sidan så e d ju själva "bara vara" känslan som vilar upp en in i benmärgen som är det som räknas, solen är bara ett bonus (nästan iallafall).

2008-06-10 @ 15:45:00
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Javisst är det ju definitivt känslan som gör det ...men nog är man ju gladare (ärligt) om det är skrotväder hemma =)när man själv är borta o tvärtom ..

2008-06-12 @ 12:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0