Huset

Man läser om massa byggen på andras bloggar, så kom jag på att jag ju måst uppdatera lite om hur d går för vårt "bygge". För tillfället väntar vi på att de ska gräva en 5 meter djup grop för att fylla med sprängsten, då det alternativet vart halva priset av vad pålning skulle bli. Det skulle nämligen behövas dubbla pålar mot beräknat. Suck suck och åter suck säger jag bara. Och grävarn hade väl nån kontakt som skulle spränga i dagarna, och skulle på så vis få billigare sten än från Varggropen. Vi väntar och väntar...

...men den som väntar på nåt gott. Har ställt mig in på att det bara är en början av förseningar och att det är en bonus ifall man kommer flytta nästa sommar. Vi är nu inklämda i den här lägenheten så länge. Och det går ju bra, men man har helt tappat inspirationen för allt som heter inreda, städa, fixa. Nej tack, finns så mycket annat att göra. Sen när huset är klart, då ska jag minsann bli en riktig husmor, hushållerska. Längtar tills jag får hålla på o dona i nya fina huset. Chrille tror bara det kommer vara nyhetens behag att jag känner sådär, att det sen sackar av och jag anställer städare på heltid, hahaha. Sure.

Nej nu ska jag mata Jeff, sen bär det iväg på Core genom scitzovädret.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt att ha något att se framemot. Själva vet vi inte alls vart vi styr kosan. Sverige är det sagt. Stockholm var sagt, men nu börjar jag tveka. Önskar Vilja fick njuta av naturen som jag gjorde då jag var liten. Svårt!



Nu ryckte det lite i min träningsnerv också. Kanske börjar bli dags att sätta igång. Ska iofs börja rida 3 gånger i veckan snart. Om hästen och jag kommer överrens vill säga.



Svammlar vidare någonannanstans :P

2008-06-11 @ 10:20:19
Postat av: Camilla

Den som väntar på något gott är nog så rätt =) så fint som det verkar till pappers!

Inspiration inomhus o sommar hör absolut inte ihop sen bara så du vet för någon =)

2008-06-12 @ 12:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0