D här måste ni prova!

I flera års tid har jag kört öronljuskur på mina o Chrilles öron, igår var premiären för Li. Det tar 10-12 minuter per öra, och man måste ligga still. Hon fick bara göra ena örat så ett återstår, och herregud vilken bamsekorv med öronvax d låg i ljuset när jag rullade upp det för att se resultatet. ALDRIG NÅGONSIN har jag lyckats med sån vaxsamling i mina öron.

Sist jag köpte ljus så kostade de något på 2 euro, igår morse hade jag lock och lite ont i ena örat, så jag spurtade iväg till Hälsokostbutiken och köpte 5 stycken, uuuppps va 4,30 euro STYCK!? Kanske var ett tag sen jag köpte, då priset stigit NÅGOT. Jag körde ett ljus i örat och oj vilken rensning, hörde mycket bättre, locket är halvt kvar, men no more pain.



Det funkar som så att man tänder på ljuset och sätter det mot örongången med ett lätt tryck, sen följer ett sprakande och avslappnande ljud. Man ska sedan vara beredd med ett glas vatten brevid som man dödar lågan i när det närmar sig det röda strecket. Sen måste man ju bara rulla upp ljuset för att skåda vad  som dragits upp ur hörselgången. Det häpnar en lika mycket varje gång. En orange/brun salig gegga som ligger samlad i en klump eller korv. Härligt att veta att man fått bort all den skiten. Prova! Du kommer inte att ångra dig.

Kommentarer
Postat av: Elin

Rena rånet.. Prövade oxå för flera år sen tror dom kosta 2 e då

2008-06-17 @ 10:20:27
Postat av: Elin

Rena rånet.. Prövade oxå för flera år sen tror dom kosta 2 e då

2008-06-17 @ 10:20:39
Postat av: Linda

Jag har aldrig haft några problem med mina öron. Vad jag vet iallafall. Kanske jag skulle sluta säga "va?" om jag körde ljuset en gång :D

2008-06-17 @ 12:09:24
Postat av: Tessa

Hahaha, man behöver inte ha problem för att köra ett ljus. Det rensar lite vax bara, som man oftast får i överflöd då man är förkyld eller liknande.

2008-06-17 @ 17:29:17
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Sandra

fy faaaaaan va asigt!!E ju som bekant lite känslig när det gäller äckliga saker ( när jag äter samtidigt). Robbe hade laga varma mackor med smält ost på... tror du jag kunde äta dom????

2008-06-17 @ 20:02:26
Postat av: Malin

Men asså vadå, är det inte så att ju mer vax som tas bort, desto mer produceras det? Ska inte vaxet skydda örongången.. får man inte överproduktion då och jättemycket öronvax?

2008-06-17 @ 20:54:54
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Men Malin, vem vill ha öronvax som hänger ut i örat? Plötsligt trillar en orange ärta lixom ner på tallriken. No thanx. Det tar inte bort allt, och jag gör det max en gång per år =) Men det ligger nog säkert ngt i det du säger. Hellre öronljus än tops=vaxpropp.

2008-06-17 @ 21:08:07
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Malin

Nä alltså det var någon öronläkare som sa åt mig en gång, att man ska absolut inte sticka in någon i örat som är mindre än en armbåge. Att man bara ska putsa ytterörat. Haha nä int vill man ju att de ska "hänga ut ur örat". Haha

2008-06-17 @ 21:28:33
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Öronläkarn har säkert rätt. Men jag tänker fortsätta med öronljus så jag får bort mina årliga kakor =)

2008-06-17 @ 22:25:27
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Malin

Sticka in NÅGON i örat.. vart lite ivrig över tangenterna när det började pratas öronvax =D Måste prova de där ljusen, verkar ju va en höjdare.

2008-06-17 @ 22:46:20
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Näädu Malin, lugna ner dig med inläggen nu, för vi ska int börja sticka in Någon i någgi öron här inga...

2008-06-18 @ 22:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0