Smitfilen till Lemlandsvägen

I förrgår när vi åkte förbi smitfilen så kommenterade Li att de aldrig sätter asfalt på den där vägen, nästan som om hon läste mina tankar, för jag tänkte samma sak. Förbannade arbete som bara står stilla. Igår när vi åkte förbi pv till mamma o pappa på middag höll de på att asfaltera och jag utbrister "ÄNTLIGEN HAR DE FÅTT KÄPPEN UR ARSLET!" Li sträckte på sig och förstod exakt vad jag snackade om, men drog snabbt på smilbanden och sa:

-Har dom haft en käpp i asslet?

Jag förklarade uttrycket, att det inte i praktiken är så utan att man bara säger så när något äntligen blir gjort. När vi körde hem från mamma o pappa var Chrille med (han hade gått dit med Jeff på ditvägen) och Li berättade stolt åt sin pappa att dom nu fått käppen ur asslet o satt asfalt på smitfilen. Undras om hon berättat på dagis oxå.


Kommentarer
Postat av: Kim

måste vara för att inte jag är på holmen då ;)

2008-07-03 @ 09:46:35
Postat av: Lena

Faaaan vicken skön unge. Jag garvar ihjäl mig. Hon verkar jäkligt alert lilla bruttan. Söööööööt!

2008-07-03 @ 10:50:55
Postat av: kussa sandy

man kunde inte ens förvänta sig att Li skulle sagt nåt annat!!

2008-07-03 @ 14:49:02
Postat av: Tessa

Jo, inget undgår Chris Li Helsing inte! Hon älskar ju allt som har med arsul att göra.

2008-07-03 @ 16:53:46
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: kussa sandy

jo, och det gö ju mamman ME vill jag minnas--hahaha- ARSUL?! hahahaha

2008-07-03 @ 20:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0