Sjukan o rådis

Imorse bänkade jag och Jeff oss i labbens kösystem, vi fick nummer 24 och det var 22, juhuuu! Snabbare har jag aldrig kommit in förut. Men sen tog det tid, byte sköterska hit och dit, fel beställda prover bla bla bla. Sen när de väl hade nålen framme så stack de fel i Jeffens knubbiga armveck. Stackarn, gu va arg han var när vi höll i han. När de sen fick tag i ådern på högra armen så rann det fint in i 3 rör. Det var prover för att checka allergi mot mjölkprotein, lever och njurvärden.

Sen traskade vi över parkeringen till Barnrådgivningen. Dryga 10 kilo och 72,5, tror han har krympt sen vi var på Barnpkl. då de mätte honom som 74 cm. En massa kolliga frågor i vanlig ordning. Diggar inte det där stället.

-Tycker du att han har börjat krypa? Frågar hon.

-Tycker du att han lystnar till sitt namn?

-Tycker du att....


Ja d va så mycket tycker du att, så jag vart prillig. Kan man inte bara fråga:

-Har han börjat krypa då? Lyssnar han till sitt namn?

Förresten så tycker jag att Jeffen HAR börjat krypa, igår börja han klampa kavat framåt med händerna, d bara smäller i golvet. Så gullig o koncentrerad, och SÅ frustrerad när han faller ihop och inte orkar längre.

Kommentarer
Postat av: kussa sandy

faan vilkt flyt du verkar ha med dina rådisbesök du iallafall.. själv haaaaatar jag töntiga frågor, och försöker allt som oftast svara lite smart och passligt fittigt så att dom skall bli med mun öppen...Kommer ihåg i en av mina tidigare lite"vildare" förhållande tyckte all att det var deras sak att undersöka i hur jag EGENTLIGEN mådde, så när folk kom fram och gjorde "sneda hundögon-minen" och fråga ( nyfiket) "hur eeee d egentligen", så svarade jag " Men herregud, hur e det SJÄLV egentligen, har du sett dej i spegeln"???



Inte succe direkt, men det kändes fittigt bra för stunden...hihihi...

2008-07-03 @ 22:42:26
Postat av: Tessa

Hahahaha. Braaa. Jag kan ju int va sådär fräck i käften, förutom när ja e på fyllan. Kanske borde ta några huttar o komma dit i taxi o käfta upp mig lite.

2008-07-04 @ 13:57:41
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Malin

Rådis måste vara bättre på fyllan. Var ni till hon som är extra nu över sommaren? Jag pratade med henne om Melvins tänder och hon tyckte att vi skulle gnugga hans tandkött lite med tandborsten. Så skulle jag förklara att han inte alltid lyckas med att föra grejerna till munnen än, så man behöver hjälpa honom lite med tuggleksakerna, men hon missförstod mig och sade att han inte kan borsta tänderna själv riktigt ännu och att vi nog får räkna med att göra det åt honom. Haha, han är ju bara 3 månader.. de måste ju vara vana vid att få lite konstiga frågor själva där eftersom de är så avtrubbade =)

2008-07-04 @ 17:27:35
URL: http://melvins.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0