Dittan o dattan

Idag har jag varit trött
I sängen min låg en full människa o luktade illa. Måsta kasta mig på soffan efter att Jeff vaknat idag. Stoppade lillfisen i gåstolen och så drog jag filten upp till hakan o nickade till lite nu och då. Sen låg jag 2 timmar på soffan medan han sov sin dagssömn och sen åkte vi alla 4 till mamma o pappa. Där badade barnen och stinkbomben tog sig lite vila till. Efter maten skjutsade jag Chrille på jobb och gick jag och lade mig i ett rum hos mamma o pappa. Jeff sov. Sen tog de snällla hand om honom då han vaknade och jag låg säkert 1½ timme, riktigt skönt. Men ändå e jag supertrött. Ska verkligen ta spikmattan o gå o sova nu. Li somnade på spikmattan just, lite konstigt barn, men sådan mor sådant ....

Usch vad jag får mongofyllor "nuförtiden" (eller ska jag kanske skriva ännu). Blir så kanon och far runt som en tornado. Sitter inte ner en gång på hela kvällen och dagen efter så minns jag bara hälften. Oftast det roliga, sen kan det dyka upp nån bild som man int vill minnas och då får man ångestpuls. Helst ska man ha varit lite olydig  så vakterna måst säga åt en oxå. WHY? Ska int sånt där växa bort?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sampa älskar oxå att somna på spikmattan...fast han är kille =), sen har vi ju Caj som oxå norpar den om jag inte är först i säng.

Du har barnasinnet kvar Tessa! Det är ju det som gör dig så ung o det slipper ut när spriten kommer in, fast jag blir nog glad att träffa dig även när du är nykter, lite spontan o cracy ! =) TOPP!

2008-07-28 @ 08:26:29
Postat av: Kim

Citerar Camilla där (hoppas d e ok) =)



"Du har barnasinnet kvar Tessa! Det är ju det som gör dig så ung o det slipper ut när spriten kommer in, fast jag blir nog glad att träffa dig även när du är nykter, lite spontan o cracy ! =)"



Fast å andra sidan, du bär på en hel del spontanitet o "crazyghet" när du är på lyran med :)

Det är det som gör dig till just dig. Se det positiva, du får mig att längta till "25 plus" =)

2008-07-28 @ 10:54:48
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Kim

tillägg

Tänkte faktiskt skriva "20 plus" först, men eftersom jag är 20+ redan så fick det bli nästa steg =)

2008-07-28 @ 10:59:19
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Tessa

Fniss, va ni e gulliga. Tack, behövde nog de där. Hoppas d ej resulterar i att jag drar mig till fyllebutkan nästa fylla, "full o avslappnad" på nån parkbänk.

2008-07-28 @ 21:59:54
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0