Oj d regnar visst.

Tog mig åter igen i kragen idag. Tänkte vara duktig och GÅ hemifrån Södragatan till mamma och pappa vid Rökkas med Jeff. O så blev det. (Li var redan där, eftersom hon sovit över där inatt). Utanför hemma, så duggade det ju så vackert, satte regnskyddet på vagnen och drog luvan över mössan, och påbörjade min längsta promenad på ett halvår.

Hann ju bara en par hundra meter så börja det ju spöregna. Nåja, tänkte jag, jag har ju vattentät jacka. När jag sen jina genom scheffersgränd skogen på nån stig ner mot gravgården, slira jag omkring med vagnen i blåleran, jag plurra 2 gånger, låren hade vid det här laget blitt dyblöta av skyfallet, arslet kändes lite kallt o vått, upptäckte att röven var en samling för allt vatten som rann ner från jackryggen, men jag frös inte, utan log inombords (fast jag säkert såg ut som en kisande bitterfitta på utsidan) "gu vad jag är duktig". Det var inte jobbigt, jag svor inte, utan allt kändes bara bra. Jag har varit ut och gått! I ÖSREGN! Jippi mej.

Sen var jag via Donnys o Puppis mamma o pappa på nabbvägen, där pågick 1 års kalas för Puppis söte Ludwig. Överlämnade 3 hembrända DVD filmer till lillkillen. Nu sitter jag och dricker en KARHU III hos mamma och pappa, den e jag värd (jag är även värd kladdkakan som kommer till efterrätt, dax att få slut på den nu)

Kommentarer
Postat av: Mita

Du e inte klok, skulle aldrig i h-lvete gå ut i detta väder! Jag rör mig inte utåt om jag så lite som ser en skymt av ett grått moln på himlen!!! Varför skulle jag??? Du e duktig.....å blöt.....

2008-01-19 @ 17:52:19
Postat av: Tessa

Förstår din tankegång, just like mine. Varför skulle man gå ut när det sätter igång alla deprissionsmolekyler i det här vädret. Idag var dock ett undantag, som jag hoppas jag lika glatt gör om (förstår inte vad som hände med mig, jo jag var duktig). HATAR verkligen det här trista vädret.

2008-01-19 @ 23:24:36
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: sofia

hejsan!'
Din blogg är liite död,du borde fixa din design elr nåt då lovar jag att du kommer få fler besökare om du inte har så många just nu-
ett tips är www.designadinblogg.blogg.se där kan du få tips och så säg den gärna till dina kompisar så blir dom nog glada!
inget illa menat med de jag sagt detta är bara ett tips!!!!
hej svejs och trevlig helg

2008-01-20 @ 13:42:55
URL: http://www.sessan11.blogg.se
Postat av: Camilla

Precis rätt känsla i regnet. Man är lite extra duktig!
hm Sofia ...Tessas blogg är inte alls död , för då skulle inte jag gå inte på den nästan varje dag o hoppas på nytt inlägg!!!

2008-01-20 @ 21:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0