Dagen

Sov länge, det var ju dagens plus kan man säga, för den fortsatte inga så jävla bra heller. Efter brunch, kaffe + kladdkakarester gjorde jag mig och Jeff redo för dagens uppdrag:

1) labben för blodprov, nyfiken på vad Hb ligger på nu
2) handla, bl.a ingredienser till Lis lilla kalasbjudning för sina andra kompisar
3) posten
4) tullen
5) Till Kjell, för att lämna ett thailändskt SIM kort som han ska ta med till Thailand och tanka åt mig

Det kärva sig redan innan punkt 1.

Jag tog Jeff i bilstolen i höger armveck, soppåsen i andra handen, till soprummet, mot bilen...inga bilnycklar, och bilnycklarna sitter i samma knippe som hemnycklarna -helvete, utlåst. Ringde Chrille, tlfn avstängd. Ringde taxi. Taxi till sjukhuset, ringde Chrille, tlfn avstängd. Fick komma in o tömmas på blod direkt, ringde C, kontakt med numret ni har valt, fås ej. Saataaan. Taxi på nytt, ringde Chrille, han svara och var pv hem, SKÖÖÖÖNT.

Hem och hämta nycklar + bil. Åkte till posten, tullen, Kjelle hade vid det här laget redan hunnit åka till Thailand redan, fan. In med kassarna i hallen med glass o annat fint som tycker om att smälta. 10 minuter tills Li ska hämtas. Jeff gapar av hunger. Häller kassarna upp som ner och trycker in glassarna i frysen, lämnar kylvarorna demonstrativt på golvet o värmer lite mjölk åt Jeff i flaskan. Lägger honom i vagnen med flaskan i munnen och STRESSAR iväg till dagis, för vem vill ha sura blickar att man kommer försent och hämtar sin unge till halvtidsplatsen, INTE JAG.

Hemma igen kl fyra, kliver över mjölk och dylikt som välkomnar oss i hallen, Li frågar konstiga frågor. Börjar laga smarremat, dvs. ugnsbakade rotfrukter med lövbiffsrullar och kokt brysselkål medans Li fortsätter mata lillebror, som hon trotsigt tydligen måsta väcka mitt i matlagningen.

Maten var god så s-tan. Smet iväg till Dillen och köpte lite ballonger och serpentinger + Polly Pocket med bil åt Li till födelsedagen, som är på riktigt på onsdag. Sen tog jag prinsen och sessan och drog till svägis. Där är det skönt att va, man har gratis barnvakt. Li leker med kusiner och svägis kramas med Jeff, jag ligger i soffan med fötterna på vardagsrumsbordet. Hamna på lite läxläsning med mellanbarnet där, så jag fick lära mig lite om Frankrike och Nederländerna, inte helt fel.

Hemma väntade en IKEA kasse med nytvättade och tumlade kläder som Chrille hade haft med sig till Cikada. GREAT. Tvättkorgarna var tomma över natten, nu är bottnen täckta igen. Snälla barn ikväll, somna sött. Jag tog ett bad och en ansiktsmask på mitt acniga fejs. Skönt. Nu är jag redo för sängen, 01:44. God natt.

Kommentarer
Postat av: Ramona

Tessa jag beundrar dej !!! du e en sjukt duktig mamma o flickvän.....kram vännen min..

2008-01-15 @ 01:05:03
Postat av: Camilla

Det är så sköönt att ha dig nanny här med o få hjälp m läxläsning samtidigt som jag får snusa på en prins =)

2008-01-15 @ 08:10:02
Postat av: Tessa

nämmen nu börjar jag nästan gråta, gullisar

2008-01-15 @ 10:41:46
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: sanna

Men gud vilken dag,ja du är bra cool:)=
I ett sånt här läge hade jag satt mig ner o typ lipat kan jag tänka..kram!

2008-01-15 @ 11:34:11
Postat av: kussa sandy

Inga böla nu, men du e faktiskt heeeelt underbar på alla sätt. Hjälpsam och orkar mned min " panik-jag-skall-bli-mamma-utbrott " nästan vilken tid på dygnet som helst.. Sku inga byta ut dig mot allt smör i småland!! Jag älskar dig !!!!

2008-01-15 @ 14:51:06
Postat av: Tessa

Så skönt att få peppningskommentarer efter en sån dag.

(LuvU2 kus *glansiga ögon*)

2008-01-15 @ 21:00:59
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0