Barnkalas

Nu förbereds det 4-års kalas för fulla muggar. Tidigare idag var jag och tittade på folieballonger som ska fyllas med gas. Det vart 6 st Superman JUMBOballonger och 1 My little pony, även den jättestor. Blir nog succe d. Nu ikväll så var jag tvungen att ta med mig båda barna till Kantarellen. Jag försökte behärska mig så jag inte skulle komma hem med så många kassar mat, finns nog att släpa på ändå.

Huvudsyftet med svampenbesöket var att Li äntligen skulle få köpa såna där små sockerdekorationer som man sätter på tårtan och kan äta, hon har längtat ett år. Hon valde ett paket nyckelpigor, men eftersom det bara var 6 nyckelpigor i måsta vi ju ta 2 paket  (6 barn bjudna+Li=7), så då valde hon en julförpackning med tomtar och julgranar, då vart säkert Munken nöjd, att få bort en sån ur sortimentet när det är typ 300 dagar kvar tills julen sätter fart igen. Vi besökte kalashyllan, som var rätt fattig, men vi hittade lite ditt och datt. Gasa vidare till Dillen, därifrån kom skräckballonger och spidermantallrikar, jag avvärjde dock partyhattar (6 st/pkt) och partymasker. Nu återstår några få inköp till + att jag ska baka kladdkaka (=tårtan).

Hem kom jag med 2 PROPPFULLA matkassar + en fruktpåse jag måsta proppa grejer i och Dillenkassen. *suck*

Kalaset, som är för 6 st utvalda dagisbarn, ska hållas på Cikada. Jag fann ett Kalasspel idag, som innehåller massa skoj man kan hitta på. Annars tror jag nog att 2 timmar går rätt fort. Ska bli kul att fixa!

Snart ska jag publicera ritningarna på vårat kommande hus.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Just ja läser kladdkaka...receptet
vågar jag ens nämna sånt de närmaste månaderna...mitt lördagsgodis....=)
Kladdkaka
200g smör
3dl socker
2 ägg
1dl kakao
4tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
175 grader ca 20 minuter
snålvattnet rinner =)

2008-01-10 @ 09:06:41
Postat av: Lessa

Soliga halsningar fran Kata! :) Vi har toppenbra! Sonderbranda men va fan... :)

2008-01-10 @ 10:47:23
URL: http://lessa.webblogg.se
Postat av: Tessa

Nämmen TACK! Då kan jag inhandla eventuella ingredienser och baka den imorron, är den god dagen efter åxå? Får man ur kakan hel från eran hjärtform? Får vi låna den isåfall?

HÄLSA KATA LESSA! O sola sönder dig ännu mer
=) det tar länge till nästa gång sen.

2008-01-10 @ 20:32:49
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Ja, ja, ja =)
dessi hade tråkigt o baka en ikväll o NEJ jag smaka ej en endaste smula =)

2008-01-10 @ 21:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0