Utan stödhjul.

Äntligen tog jag mig samman och fixade bort de där stödhjulen. Hon har inte riktigt behövt dem de senaste månaderna, och jag är riktigt bra på att skjuta fram saker. Påväg hem från dagis idag så sa jag att "nu när vi kommer hem skruvar vi bort dom". Hon vart  närka och mjäkig, ville nog inte riktigt. "Tänk om jag ramlar och slår mig". Men efter en påminnelse om att hon ju egentligen skulle tagit bort dem när hon blev storasyster och att hon kan balansera sååå långt, så flina hon ett stolt OKKEJ DÅ. Så vi började med att fälla upp stödhjulen på Lis lilla cykel o provade, och det gick ju galant. Lite rostig vid start och stop, men det övade hon på några gånger tills det gick bättre.

Hon har faktiskt varit snabblärd på den där cykeln. Hon började ju cykla först i våras, lite över 3 år gammal, och i höstas höjde vi upp stödhjulen lite grann. Sen vart hon lat och lutade på sida, så att ena hjulet var i hela tiden o skårra. Tills höggravida jag börja "räkna hur länge hon kan balansera utan att det hörs". Vipps så skärpte hon till sig och nu har hon hållit på och övat i några månader. Riktigt duktig -igen.

image152
Får se hur smärtfritt resan till dagis går imorgon  =)  I vår ska hon få en ny cykel, en försenad födelsedagspresent. Nu får stödhjulen ligga i garaget tills Jeff ska ha dom.

---------------

Kommentarer
Postat av: Mita

Duktig tjej, hon ser bussigt nöjd ut med vinden i håret. Stackars invalid i bakrunden! Tjihiii...

2008-02-14 @ 07:23:53
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Camilla

Alltså du klagar på att Sampas kläder ser lite små ut men jag säger bara stackars Li som inte får större cykel.... osis att Sampas gamla rostiga gick till Ödanböle va =)
kramis ses idag hoppas jag !

2008-02-14 @ 10:45:22
Postat av: Tessa

Hahaha, jammen hon ska ju få i vår, eller bara de börjar plocka fram dem i butikerna. Hon ska få öva ordentligt på den lilla nu först.

Förresten skulle den vara perfekt bara DET SKULLE GÅ ATT HÖJA STYRET, av någon orsak så har det rostat fast!!! Har DU nån aning om HUR?
GARV

(Jeff blir väl den femte på den eller?)

2008-02-14 @ 12:20:58
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Elin

Vad duktig din tjej är

2008-02-14 @ 13:36:03
Postat av: Jenny

Men flickan måste få en större cykel! Som belöning, gud vad duktig!

2008-02-15 @ 22:59:25
Postat av: Lena

Chrille är ganska snygg i tajts.

Vad duktig Li är!
Mamma berättade att jag var riktigt arg när jag skulle lära mig cykla. Jag slängde tydligen cykeln i diket och där låg den i flera veckor. Sedan hittade jag den en dag och cyklade hur bra som helst.
Jag är mycket impad av Li.

Kram på er!

2008-02-19 @ 09:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0