Rådisbesök och virke

Idag var vi med vår michelingubbe på mätning, vägning och vaccination.

Ålder: 3½ mån
Vikt: 7.630 kg
Längd: 64 cm
Första vaccinet: Lite lip. (Sen mest tyck-synd-om-mej-läppen, när man titta på han så åkte underläppen ut, SÅ JÄÄÄVLA GULLIG).

Tänk om man på 15 veckor skulle växa nästan 1 cm i veckan. Jisses, undra int på att de gnäller sen, de där små. Fick rådet att redan börja ge lite potatis, då han spyr som en sjösjuk. Så binds vätskan lite mer.

-------------------------------------------------

Och så har jag varit med far min och köpt virke till Lis kommande loftsäng, som han ska bygga. Moffa är nog snäll han som ska bygga säng åt Li. Och han är lite som Li brukar säga om sig själv "jag kan allt". Och han kan faktiskt mycket Lis moffa, och kan han inte, så lär han sig. Så ni kan tänka er hur fullt upp han har, trots att han har vuxna barn som flyttat hemifrån är inte friden över:

"pappa, du lagar så god mat, kan du grilla oxfilé om vi köper?"
"pappa, du som är så duktig på att snickra, vill du snickra en loftsäng åt Li?"


Ja, som man bäddar får man ligga  =)

***

Kommentarer
Postat av: Kim

jisses, en meter till så är Jeffen nästan lika lång som mig :-)

2008-02-18 @ 21:54:16
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Tessa

*garv* du e rolig du

2008-02-18 @ 22:55:41
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Mita

Det e ju det dom e till för di där mor- och farföräldrarna.
Det skulle dom ha tänkt på lite tidigare, he he!

2008-02-19 @ 06:12:55
Postat av: Camilla

Jag tror att de bara njuter av att vara behövda... det tror nämligen jag att jag sku =)

2008-02-19 @ 08:07:05
Postat av: Tessa

Sant Mita, fniss. Och du Camilla, ja vad ska du ta dig till när dina 3 barn är vuxna och har flyttat hemifrån ?? =)
förmodligen äter de gratis på krokens dagligen, hahaha.

2008-02-19 @ 19:46:01
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Tur att man har händiger karl som bygger loftsäng. Men jag kan tänka mig att din karl har svårt, enarmad som han är.

2008-02-20 @ 06:54:54
Postat av: Tessa

Haha, ja d sku va snyggt d, Chrille o sin arm. Jag skulle ärligt talat klara d galant själv, o Chrille med. Men vi VILL INT.
=)

2008-02-20 @ 09:43:12
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0