Bra baby- och barnsaker

Här är några saker som jag "inte skulle klarat mig utan" (eller som gjort allt enklare om man säger så) med våra barn:

image140
Vagga Enklare att få babyn att somna om i en vagga, än i en spjälsäng. Kan användas upp till ½ år, beroende på hur rörlig och stor bebisen och vaggan är.

image142
Baby badhjälp Med min krackliga rygg har denna varit guld värd. Dessutom älskar bebisar att ligga i den i badkaret, och de kan bada längre än om man måste hålla dem i krampaktiga, obekväma tvättgrepp. Den är även lätt att förflytta, och tar inte mycket plats på t.ex ett bord. I den har våra bessar legat mitt på matbordet om det behövts för att få en rofylld middag =)

image144

Babyvakt Kanske inte just den här lyxvarianten är nödvändig (fast jag sku villa ha!). Men någon variant, så man i lugn och ro kan göra nåt annat än att fönsterpassa utomhussovande bebis.

image145
Bärbar DVD spelare Om man är mycket på resande fot, eller en väldigt "rörlig" familj. Lis DVD spelare har rest till Thailand 2 ggr, Nord Irland 2 ggr, Italien + en gång till Turkiet, och har även färdats på svenska och finska vägar. Även när vi varit runt på "middagar" eller hos bekanta, har hon kunnat ha med någon film eller favorit cd saga att tryggt somna till. Oumbärlig för oss.

image147
Hård, ställbar babysitter Där kan liten t.o.m sova hela natten (vid t.ex förkylning kan man ställa in mera sluttning), eller dagtid utan att ryggen tar skada.

Sen så är jag oxå himla glad över att vi har en takfläkt i sovrummet. Den ÄLSKAR Jeff. Han ligger varje morgon 30-45 minuter innan pyjamas- och blöjbyte, och gurglar till den.

Har ni något ni bara älskat till era småttisar?

***

Kommentarer
Postat av: Elin

Du glömde bilden på datan, hihi.... Hur ska alla nyfikna få se bilder och läsa om roliga saker annars???

2008-02-06 @ 18:09:58
Postat av: Mita

Herregud, jag trodde att den där baby badhjälpen var nåt slags inlägg till klackskor som är obekväma, ha ha.
Håller med, babyvakten skulle jag ha dött utan eftersom mina barn har spenderat större delen av sitt liv i vagnen, då har man ju lite koll på läget.

2008-02-06 @ 18:23:03
Postat av: Mita

Herregud, jag trodde att den där baby badhjälpen var nåt slags inlägg till klackskor som är obekväma, ha ha.
Håller med, babyvakten skulle jag ha dött utan eftersom mina barn har spenderat större delen av sitt liv i vagnen, då har man ju lite koll på läget.

2008-02-06 @ 18:23:49
Postat av: Mita

Oups, va hände??? Jag tänkte att jag skriver samma sak ggr så du hajar!!!Hmmmm....

2008-02-06 @ 18:39:14
Postat av: Camilla

Idag säger jag bara GRATTIS JEFF 3 månader!!!!
tur att du åtminstone fick tuffa tuttar på din dag =)
kramisar

2008-02-06 @ 19:31:59
Postat av: Tessa

Ja tänka sig faster Camilla, jag glömde baka tårta! Tur att ni var med och fixade NÅGOT till lillkillen på hans dag =)

Mita, asså du e ju för STÖÖÖRD, skoinlägg, hahahahaaaa. Och jo Elin, datan är ju oumbärlig, verkligen. Skulle nog dö om den gick sönder.

2008-02-06 @ 21:40:36
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

Asgarv åt Mita iallafall!! Skoinlägg ? Fy satan va rolig du e...hahaha

2008-02-07 @ 11:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0