Jobba

Idag har jag varit på jobb igen. 8 timmars arbete med armen gick huur bra som helst. Nu har nog antibiotikan börjat göra verkan. Den känns nästan bäst hittills idag kan man säga. Armbågen är ju mjuk som en liten påse med gröt, blöder lite ännu, men skiten ska väl ut helt enkelt. And I´m letting it!

Annorlunda var det att jobba då sist man stod där så var det kö runt hela Zeipels huset  och idag strosade några omkring, och plötsligt kom deti n 7 pers på samma gång som alla skulle byta dubbla julklappar.  Men annars rätt lugnt och skönt. Man fick lite gjort. Bort med alla tomteluvor o dräkter, buäh. Känner att julen ska va över NU. Har ingen känsla alls och jag fattar inte att det är nyår i övermorgon. Har inga planer och tänker inte heller skaffa några fasta. Chrille är ju i sin vita period igen (jojo) och blir bergis med sin laptop. Jag käkar ju mina lila piller, men kanske armen är så pass bra att man vågar fuska på onsdag? Bara liiiiite... får se. Annars är det ju snart julfest så kanske man sku hålla sig.

Framöver så blir det lite lugnare på jobbfronten. Jag har sagt att jag jobbar vartannan söndag (inte tvunget vartannan, men 2 söndagar i månaden) och den veckan jag inte jobbar söndag så jobbar jag en annan dag. Sen så får de ringa näär de vill, det är semestrar och kanske nån blir sjuk. Blir jag jobbsjuk så ringer jag o tvingar in mig på schemat. Jag har det så bra. Jag känner att det är ALLDELES för tidigt att gå ut i heltid, herregud, det tänker jag inte göra förrän ungarna flyttat hemifrån!! Men iallafall, i och med att Jeff sover som en trasig sko, så skulle det absolut inte passa sig att vi båda skulle jobba. No way! Nevva evva! Tur att vi kan göra som vi gör. Och 1 dag jobb i veckan känns bra, även om jag säkert gärna vill ha 2 dar ibland. Och snart börjar inventeringen då blir det ju givetvis några dagar den veckan, men sen (kanske jag far till playan 1 vecka) blir det en dag i veckan.

N A T T I

Kommentarer
Postat av: Lena

Svårt att förstå att det är samma jobb när man tänker på hur det var till julen... En dag i veckan :O Jag är ju bortskämd med att du ska jobba lite hela tiden nu, men men jag får väl försöka klara mej bara ;) Vet ju att du brukar komma på besök lite nu och då så =)

2008-12-30 @ 00:21:14
URL: http://lenaworld.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja jag kan tänka att det är viss skillnad att stå på jobbet nu som för en vecka sen..

Men vilket krångel m den där armen som blöder än, blod eller gegga som kommer ut tänkte jag nästan fråga... =)

Kram!

2008-12-30 @ 08:52:49
Postat av: sandra

faan va skönt att du "kanske " ska fara på semester.. Själv eller? tror att jag ska åka tilll irland om en par veckor.. nice!! ha inte träffat henne på ett och ett halvt år nu, så det börjarbli dags...

2008-12-30 @ 09:20:13
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Lena, jag kommer JAG LOVAR. Kan ju inte hålla mig därifrån juh!



Camilla: Blod



Sandra: Haha, jo "kanske" semester. Ååh, Irland. Det är ni värda, du har ju inte ens träffat Gabe!

2008-12-30 @ 09:37:25
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0