Simma -igen.

Det vart det andra Mariebadbesöket denna vecka. Lillfisen fick stanna hemma med sin far, så drog jag och stortjejen dit med Ulle, Fanny och Viggo. Och gissa vad, yes, hon vågade åka vattenrutschen! Hon åkte fram tills hon var två år. Sen var vi för länge därifrån och hon hann bli förståndig och tyckte det kunde vara farligt. Men idag vart hon grundlurad. Då jag vet att hon skulle älska det bara hon får prova en gång och se att det inte är farligt, så började jag:

-Asså jag e sååå sugen på att åka vattenrutsch med nåt barn, undras om Fanny eller Viggo vill åka med mig.

Hon svarade precis som jag anade och ville:

-Nej JAAG vill juuuu (självkart med ett tydligt avund o lite gnällig röst).

-VILL DUU???? Å guuud va glad jag blir! Kom så går vi innan du ändrar dig.

Sen skulle hon nog velat åka hela kvällen men det vart "bara" 3 gånger, fortare och fortare för varje gång. Dock drog jag inte string därbak för att få maximal fart med hud mot plast, lite måst man spara på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0