Lördagsnöje

Först var vi på konfirmation, till Ellen. Där bjöds på bussigt god smörgåstårta  =)  den vart tipp topp lyckad. Annat gott i sötsaksväg fick man i sig oxå o en öl slank ner t.o.m. När vi proppat oss lite för lagom mätta där, så var nästa anhalt rökkas. Middag hos mamma o pappa. Oxfilé deluxe med diverse fyllda dricksglas o aluminiumburkar. Mums. Sen hade jag, Li och syster bastu med hårinpackning, fotbad och hemlagad kroppspeeling med olivolja, socker o salt. Li hjälpte mig fila fötterna och badandet slutade med skurning med diskmedel på golvet, hurrja va flottigt golvet blev, uups, sorry mamma.

Li skulle sova där, så hon gick o lade sig, Jeff däcka i vagnen ute o Chrille fick ju utsmak, "hans tur" tyckte han, sant. Men vi gjorde en bra deal. Jag och syster åkte först till Indigo en timme vid tolv tiden för att kika på lite folk, hon körde. Hon drack cocis, jag svepte 2 cider, värt. Sen for vi tillbaka till mamma o pappa. Jeff sov ännu i samma position i vagnen som när vi åkte, dukti pojke. Sen tror jag att jag tog en öl till eller två innan jag och min utsugare delade taxi, han hoppade av på stan. Jeff sov i min famn hela vägen hem i säng, han fick sova i samma kläder. Tvinga väl i han lite välling o sen antar jag att han har sovit till 08.15, asså nu börjar d likna nåt! Däremot så lade han iväg århundradets kackalass så d var upp i armhålorna på han. Hela sovrummet var infekterat. Lukta fan.

Chrille e full ännu o kom upp med ena ögat öppet vid tio tiden o börja värma välling åt Jeff. Jeff satt ju o lekte på golvet o jag låg i soffan. Jag tänkte att jag int ens sku yttra mig om vad fan han höll på med utan iakta honom istället. Han värmde vällingen för varm antar jag, för plötsligt skruvar han upp locket o sätter en skvätt kallt vatten dit, uäck! Sen gick han in i sovrummet o stängde dörren. Det tog väl 3 sekunder så kommer han ut igen, fortfarande med ena ögat stängt o undra om jag tagit Jeff. Sen vakna han väl o sa att han drömt att Jeff skrikit. Herregud va e d för varelse jag lever med.

Jeff startade sin nap vid halv elva, sov en timme! Fan, jag som precis lagt mig på mattan. Försökte få honom att somna om, plötsligt upptäcker jag varför han vaknat, en explosion i blöjan -igen. Asså va e d med hans mage?? Sen bytte jag på han o satte tillbaka honom i vagnen, rullade in vagnen från balkongen o satt o rulla med foten. Nu sover han igen o jag måst skynda mig till spikmattan igen för en liten powernap.

Kommentarer
Postat av: Kim

Säger ju d, Chrille o jag är lika, båda kör "ena ögat öppet" dagen efter. Måst berömma han lite för att han orkar upp :)

Skönt att Jeffen pressar ut avfallet rätt väg iaf.

Ha en bra söndag.

2008-08-17 @ 12:05:44
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Katta

Har Jeff fått tänder än? Annars kan "kackarally" betyda tandsprickning, som det så fint heter.

2008-08-17 @ 13:59:33
Postat av: Jenny

Blev det inget Stockholm???

2008-08-17 @ 16:01:53
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: Mita

Ha ha haaa, asså dom verkar få nån slags dilerium di där karlarna när spriten slunkit ner....

Men tanken var ju god =)

2008-08-17 @ 17:34:26
Postat av: Camilla

haha ni är ju nog lite sköna ni!

Tack för all hjälp snälla du!

Jeffen har väl spytt mindre nu så då måste ju mera komma ut =)

Dim kamera är här fast det vet du väl redan =)

Imorgon börjar vardagen igen här för alla tre barnen =) modern ler....

2008-08-17 @ 18:37:23
Postat av: Andréa

Ha, ha, fy fan vilken skön story, jag kan inte sluta garva. Hoppas inte Aron vaknar.. Di e för ljuvliga di där karlarna..

2008-08-17 @ 20:31:50
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Andréa

Syrrans ungar hade "svidskit" när de hade tandsprickning by the way..

2008-08-17 @ 20:34:27
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Linda

Heheh. Läskigt med folk som går i sömnen tycker jag. Min yngsta bror hade ställt sig och pissat i kylskåpet en gång. Inte så skoj och vakna till det mitt i natten.

2008-08-17 @ 20:55:10
Postat av: Tessa

Åskan slog ut vårt internet. Chrille har nu vaknat från sin dvala och va just bakom datan och meka bort det kraschade åskskyddet, så nu funkar d igen. Puh. Har varit ett tungt dygn utan internet.



Katta jo, han har en halv tand o kackarallyt har pågått ungefär sedan den uppenbarade sig, e väl nå fler på G kanske.



Men herregud va han skiter, ni fattar inte. Rikti svidskit, röd i rumpan e han för första gången i sitt liv.



Camilla: Just ja, fick ju mess av dig ang. kameran. Måst ju komma o hämta den nån dag. Eller tar du med den imorgon? Jag kommer ju ändå vet du väl =)



Jenny: Nej Stockholm vart skippat av olika omständigheter, sen så va d ju int rikigt utomhuskonsertväder heller, som tur va.



Linda: En värre fyllesömngående karl än vad jag har får man leta efter. Har funnit honom med halva kroppen på balkongen och andra halvan inne, i badkaret utan vatten med kläderna på, toaletten har han trott ha varit på lite olika platser oxå, läskigt hmm, ja kanske d, mer störande anser jag.



2008-08-18 @ 17:48:59
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Sandrai

haha.....som min karl ungdfär..måste tyvärr slå på cencuren, men du vet ju hur sexiga dom kan va.. Holy fuck!!

2008-08-18 @ 19:28:27
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Cencuren är godkänd, folk slutar läsa min blogg. Ja herregud Robbe, Chrille o Johan, say no more.

2008-08-18 @ 21:24:52
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0