Han pratar

-Jeff brukar vakna runt 8-8.30 om mornarna. Och Chrille brukar komma hem från nattskiftet vid halv nio. Då brukar han ta upp Jeff och byta o mata gröt innan han själv går o lägger sig så får jag dra mig en kvart ifred. Jeff har den senaste veckan stått i spjälsängen när han vaknat och gnällt "papapapa". Vi skojade om att han börjat prata. Men nu har jag frågat han några dagar (typ hundra gånger om dan) "Kan du säga PAPPA" och "Kan du säga MAMMA". Han svarar "pappa" eller "mamma", ibland blir det bara "pap" och "mam". Det ser så roligt ut då han gör d, för han böjer lixom in läpparna när han säger d. Gulle gull, tänk att han e så stor så han börjar prata.

-Han ställer sig även upp själv med stöd och går kring möbler. Ibland rasar han ihop o gallskriker, om det är av frustration eller smärta vete attan, men jag tror på det första. För han vill så gärna kunna. Han e så lycklig då han får gå hållandes i någons händer.

-Idag lade jag honom i vagnen som vanligt för att sova. Jag gick in igen och gjorde mig i ordning för jobb på Dillen. Chrille, Li och Jeff skulle följa med en bit då de skulle på marknaden. Efter typ 10 minuter då vi kom ut börja man ju asgarva iallafall. Tror ni han somnat? Nej där satt han med ett smile så jääävla nöjd då han tagit sig upp i sittandes från liggandes själv med en situps. Då han inte sagt ett ljud trodde man ju han somnat nöjt som han brukar.

-Han har också sin första tand som börjat kika fram och så går han på pottan, nej skoja bá.


Herregud, hur glad får man va. Gulle.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha!! Vilken jävla charmknutte!

2008-08-02 @ 19:28:46
Postat av: Jenny

Vilket SMAJL!

2008-08-02 @ 19:50:41
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: kussa sandy

lillisarna får gaddar!!!! Vassa

som Satan e Dom..gullingarna våra...

2008-08-03 @ 00:42:37
Postat av: Malin

Tsss.. vilken GULLUNGE!

2008-08-03 @ 11:16:53
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Kim

dagens fråga: Hur söt kan en Jeffus bli? =)

2008-08-03 @ 11:37:46
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Camilla

Gulle va glad man blir av att se honom, nu vill jag nypa lite i kinderna o se att han är verklig =)

2008-08-03 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0