Göra en bok

Idag har Pingu säkert snurrat 4 varv på vår ultramoderna filmmaskin VHS! Lis bärbara DVDspelare har gått varm då hon har sin lediga dag på fredagar. Och jag har suttit vid datan i typ 5 timmar. Vet inte om jag nämnt det, men mitt i allt ståhej om träning, hjärnskakning, sjukhusbesök och Bettans så har jag hjälpt en dam med att laga en bok oxå. Hon hade allt klart i text och bilderna målade, så jag vart ombedd att hjälpa henne lägga upp det i publisher och slutföra det till PDF för lämning till tryck.

Det har varit jätteroligt och givande, men tajt om tid. Man har pressat in de där besöken mellan middag och träning, om man inte glömmer bort träningen förståss. Ikväll låg barnens far och sov (såå sjuuk) så jag ojade mig lite inför världens bästa svägis och vipps så var man erbjuden barnvakt. Slängde av ungarna där och drog till "boken" för slutspurten. Så nu ikväll slog jag fast. Boken är nu i PDF-format och hon ska göra en sista korrekturläsning i helgen, så än kan jag hamna på några småjusteringar. Men nästa vecka ska den till tryck och då är ju inte jag hemma.

Tack snälla snälla Camilla, tänk om man hade flera av din ras  =)

Som belöning så hade jag en tid bokad hos Kristina på Mjuk&Len. "Franspaket". Permanentat fransarna + färgat bryn o fransar. Drog ju i dvala tvärt när jag la mig i den där ultrasköna fotöljen med värme och filt på, herregud, hann knappt blunda innan jag sov. Har aldrig pentat fransarna förr, men d vart bra, ska se om det håller till imorgon, eller om det blir som när jag pentade mitt hår i femman. Då va d typ rakt dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha garv! när du var här hörde jag fransktpaket o jag tänkte utan att våga säga något(blyg du vet) vad är det, men nu fattar jag ju i allafall =)

2008-08-29 @ 21:58:45
Postat av: Tessa

Hahaha, flabb! Du e ju slut du, faktiskt blyg. Ja, vem fan sku veta vad franspaket e å då. D måst ju ha snurrat på bra i huvet på dig "fransktpaket" tills du fick veta, så nyfiken som du e =)

2008-08-29 @ 22:12:37
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kostade det? Det håller dock inte så länge kanske?

2008-08-30 @ 00:16:09
Postat av: Anne

Men alltså jag trodde att det hette att man permanentade fransarna när man färga dom ..Rätta mig gärna om jag har fel :) Iallafall så brukar det nog hålla rätt så länge när man färgar! KRAMIS

2008-08-30 @ 09:17:33
Postat av: Tessa

Jag var där i 1 tim 45 minuter (normalt är det väl 75 min behandlingstid, men vi fastna me käftarna). Då permanentar hon dom (faktiskt Anne, gör en böj med en liten spol), hon måsta göra d 2 ggr på mig, för jag hade så bångstyriga fransar, sen färgar hon dem + brynen. Så avslutade hon med att plocka ögonbrynen oxå. 62 euro kostar d. Håller väl en par månader. Men d va d värt. Somna bort i den lugna miljön med ljuv musik, mmmm, så härligt.

2008-08-30 @ 10:29:10
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Andréa

Kan man inte få frätskadade ögon av att få någon av de där västorna i ögat?? Sånt e jag alltid skrajj för. Jag tror jag skall få kroniska frätskador på lungorna när jag målar naglarna också. Jag är så jäkla knäpp med allt sånt där. Jag får helt enkelt nöja mig med min bästa vän franstången framöver också.

2008-08-30 @ 11:25:49
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: anne

Okej vad häftigt! Jag hade ju oxå samma problem när jag gick i skolan man perma håret så var det typ rakt dan efter..Men när jag var gravid så vart mitt hår mega vågigt och är det än!Mycket konstigt med tanke på att min man alltid har varit slickad runt mitt huvve!kram

2008-08-30 @ 13:21:16
Postat av: Camilla

Kanske ni borde låna lite mumin, Puuha Pete, bananer i pyjamas eller Nalle Puh, så Jeff får lite variation.

Allt har vi på VHS =) Utrustade igen!!! =)

Sen var det ju hästen till Li som du tjatat på.. =)

2008-08-30 @ 16:13:02
Postat av: Tessa

Haha, fy fan Anne haja inte det där om din man slickad runt ditt huve, trodde du mena att Lubo var slickad runt dit huvud, störd. Men va konstigt att få voima i håret mitt i allt, heja Erin =) Kram



Men int ska ju d där medlet i ögonen heller Andréa =) men det sved nog lite när ångorna nådde dit i slutet. Dålig syn har jag från förut, så d gör int så mycket om hornhinnan fräts lite.



Ha provat massa olika filmer för Jeff, han sitter längst framför Pingu, men du vet, allt som Sampa vuxit ur/ifrån är välkommet här.



Nu ska jag på avskedsfest till Hägge. Hoppas jag inte blir rundast av alla.

2008-08-30 @ 17:19:54
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0