OJ!

Denna dag har varit så späckad så ni anar inte. Började med att slita det mesta ur köksskåpen och hittade en hel del som åkte rakt ner i Bettanskassen. Sen vart d plättar till lunch, syrran o Dan kom o åt. Skulle ju ha åkt till min kusin Sussi i Lemland idag, men flickan hennes vart sjuk så vi avblåste d. Istället vart vi medbjudna till min fasters jobb: dagiset Söderhagen i Söderby.

Jag har aldrig skådat e så mysigt dagis, som ett hem! Kök, vardagsrum, matrum, sovrum, källare etc. Och på gården gammal bagarstuga. Det var så tyst, lugnt och harmoniskt där bland barnen, om det sen var en tillfällighet vet inte jag. Men ett lugn i kroppen fick man iallafall när man klev in där och vart bjuden på smarrigt, unikt hembakt fikabröd. Malin hade hämtat Jeff redan innan 11, så de var redan där och han forslades mellan alla famnar utom min  =)  (jo lite måsta jag kramas emellanåt). Li hade ju sin lediga dag och hon stortrivdes där, 2 bekanta flickor gick på detta dagiset, så Li vart väl omhändertagen av en Emma och Moa Nordman. Vi var där till fyra, nu har faster Lena semester 2 veckor, synd d, annars skulle vi hänga där nästa lediga fredag  =)  tillbaka åker vi definitivt.

image230


Efter att jag kom hem efter kl. fyra så fortsatte jag med köksskåpen, jag gjorde barnmat, satte på en maskin tvätt, va int hungrig efter plättar, fikabröd, dagismellanmål så jag sket i att laga mat, Chrille plockar alltid ihop rester och annat äckligt, så han blir mätt, och Li har alltid backupmat: mammas frysta köttbullar o makaroner med grönsaker som tar 10 minuter att laga, själv grabba jag en pannbiff från i förrgår och åt den ståendes. Sen hämtade jag upp spjälsängen och skruvade ihop den som var i 5 delar. Jag börja perkla och varnade Li att hon INTE skulle prata med mig för jag höll på att bli duktigt irriterad, "men ska jag hjälpa dig då?" säger hon. MEN SJÄLVKLART, herregud att jag inte tänkte på henne. Med henne gick det som smort, så hjälpsam, hon stod där o höll i ena gaveln och sidan. Vi bäddade o plockade i massa kramdjur i Jeffs nya snarklåda. Så nu har vi 1 st vagga ledig, NÅN SOM VILL LÅNA?

Sen har jag hållit på med en massa hela kvällen (roligt att man för en gångs skull har inspiration) och kom på mig själv att int ha satt mig ner på flera flera timmar. Nu e jag skelögd men har tvätt i maskin, jag ska bara..

Babysim imorgon. So long.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vill låna men kan ta 5 år tills jag behöver.....

2008-04-19 @ 02:47:21
Postat av: Mita

Vilket hemtrevligt dagis det verkar vara!
Den där middagsbiten är emellanåt skitjobbig...
Pasta, kyckling, korv m. potatismos, pasta, kyckling.....suck.....

2008-04-19 @ 10:29:32
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Ulle

Borde jag kanske låna vaggan?!? Nu ligger hon ju med en tisse mot kinden hela nätterna...fast vi sover ju riktigt bra på det sättet båda 2 :)

2008-04-19 @ 12:28:34
Postat av: Jenny

Vilken härlig dag!

2008-04-19 @ 16:57:18
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Jo faktiskt riktigt mysigt, hemtrevligt dagis, kanske man sku flytta till Lemland bara för d? Haha.

Ulle ni får gärna prova låna vaggan o se om hon diggar den, tycker den varit skön att ha. Man kan vagga lite medans man själv sover, så går handen automatiskt
=)
säg till isåfall.

Så nöjd efter gårdagens prestationer
=)

2008-04-19 @ 17:27:02
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0