Jag rensar!

Nu har jag fått iväg en hel drös med kläder. Jeffs urväxta, Lis urväxta, mamma kläder, t.o.m gamla ruttna från då jag väntade Li gick åt på auktionskammaren Huuto på nätet. Från Bettans och Huuto tillsammans kommer det att sluta på närmare 300 euro + i plånkan för mig. Tänk, istället för att lämna till Emmaus. Sjukt bra! Lite jobb är det ju, men det är kul jobb. Att jag sen handlar second hand för lika mycket som jag säljer hör inte hit  =)  nåja skämt o sido, båda ungarna behöver ju nya kläder vartefter, så man MÅST ju köpa. Hittar många coola fynd på nätet och när man 2nd hand shoppar. Min nya coola hobby  =)

Imorgon ska Lis häst Eldorado tävla i Åbo. Hoppas hoppas han sköter sig. Sist han sprang monté (då ryttaren sitter på ryggen istället för i sulky bakpå) här på Åland fick han sån iver så han ville springa ÖVER hästen som var framför i starten, när han inte fick så vart han sur och börja jogga istället. Nörd. Nu har han bra startplats och sulky bakpå, så vi håller tummarna! Heja Eldorado!

*Rati sawat

*God natt på thailändska

Kommentarer
Postat av: Chris

Vad är huuto?? låter som nått hel finskt?
Kram Chris

2008-04-11 @ 06:41:33
URL: http://lancy.webblog.se
Postat av: Linda

second hand är ju också underbart bra för miljön. duktigt att du orkar!!

2008-04-11 @ 08:14:21
Postat av: Tessa

HUUTO E DUKTIGT PURFINSKT, inte ett ord på svenska, men jag klarar mig med min nybörjarfinska =)

2008-04-11 @ 09:58:47
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Alla har sina språkbad o vissa har Anttila-finskan ..=) MEN du är duktig som fixar med det!!!!

2008-04-11 @ 10:12:08
Postat av: Elin

E det som E-bay typ?

2008-04-11 @ 11:11:01
Postat av: Mita

Funderar oxå på att sälja lite grejer på Bettans....
Men jag är såååå snål på mina babykläder, tänk utifall det kommer en till nån gång.....=)

2008-04-11 @ 13:25:27
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Tessa

Hahaha, Anttila-finska.
Linda: javisst, många flugor i en smäll alltså.
Elin: japp som e-bay fast finska
Mita: dina babykläder hinner ju gå ur tiden och bli OMODERNA ifallom d sku råka slinka ut en till.

2008-04-12 @ 00:13:23
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0