Grannen

Vi har en granne här i huset brevid som heter Emma, hon går på samma dagis som Li, är väl typ halvår yngre än Li. De har hört med oss några gånger om Li vill komma o leka. Det har inte passat. Men nu har de kommit igång flickorna. Emma kom med öppna armar med till Lis mommo o moffa i lördags när hon va SÅÅÅ leksjuk och vi skulle åka bort, jag hörde bara hur hon vart HÖGT besviken i telefon då hon fick höra beskedet, så jag erbjöd henne att komma med.

Idag hämtade Linda (mamman) Li från dagiset efter mellanmålet och åkte på pic nic och grillade med flickorna. Sen sprang de som tokar här mellan henne och oss. Flickorna kan gina genom staketet som jag brukar hoppa över när jag ska till Bettans, för där är en bräda som är borta, perfekt glugg för busiga barn!

Jag är så glad att de äntligen börjat leka. Det behövdes lixom bara tryckas på startknappen. Har saknat d där att ha en grannkompis, fast hon alltid funnits där så har det inte blivit av. De leker heller inte på dagis, men d behöver man ju inte heller.

Li har alltså fått en FRITIDSVÄN!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Perfekt! va kul!!!

2008-04-08 @ 09:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0