Glassbilen

Igår var vi till Krokens, för att glassbilen hade premiär där för i år. Det var även premiär för Li, hon visste inte ens hur glassbilen såg ut, men hon trodde den va blå. Skickade en tjuga med henne och de större kusinerna och läste under tiden reklambladet om vad det finns för sorter. Lakrits- och salmiaksfreak som jag är så hoppades jag på att hon skulle välja lakrits mums, men tvivlade då det fanns massa färggranna äckliga barnglassar. Men gissa vad min superduper gulletös kom med LAKRITS MUMS! Hon fick givetvis en glass trots att det inte var lördag. Men fick mersmak och vart gnällig när hon inte fick en till.

Gnället fortsatte även hemma och när jag hade fått nog på den där s-tans tillgjorda lip-rösten höjde jag min och "sa" att jag är trött på den där förbannade tonen, då skärpte hon sig allt vad hon kunde och fick fram med djup koncentration vanlig röst "men kan jag få popcorn när jag ätit kvällsmål så kanske det känns lite bättre".

Givetvis fick hon popcorn  =)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det kallas att lyckas förhandla alltid bra =)

2008-04-03 @ 10:28:15
Postat av: kussa sandy

hahaha...fy faan va frän förhandlerska hon e. Det där hade inte ens jag lyckats med..Go LI!!!!

2008-04-03 @ 10:42:41
Postat av: Mita

The winner GET´S it all......ha ha

2008-04-03 @ 12:30:30
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Tessa

Jo, hon va så gulli just då. Kunde verkligen inte motstå.

2008-04-03 @ 14:45:34
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0