Att göra

Är lite i tagen igen nu känner jag, har fått liite inspiration att fixa o trixa, måste ha varit dagens väder. Men snabbare än man hinner säga sol så snöar det igen, vänta bara. Men iallafall, detta BÖR göras snarast.

-vaxa återstående sängdelar, dvs 1 dubbelsidig fanerskiva
-Sy om ett spjälskydd (till sängen som jag har varit påväg att ta fram de senaste veckorna, stackarn sover fortf. i vaggan)
-tvätta fönster (undras vem som ska göra d. Jag kan inte)
-plantera om blommorna
-reda upp på balkongen
-sälja bort ett gammalt klaffbord som står mitt i vardagsrummet

Köpte en Kooger höftbärsele idag, endast 72 euro (vart bussigt yr av d priset). Ska försöka använda den en hel del, så slipper jag bära enbart på höger sida och med sned rygg. Jeff vill ju gärna VARA MED och jag bär på han en hel del. Så denna kanske underlättar lite, man kan växla sida, ha den fram eller bak.

image225
image226

Ringde by the way till Mariehamns Stad och frågade lite om man kan få hjälp med städning. Så nu måst ja skaffa ett läkarintyg. Idag har jag haft pissont i ryggen och bara tanken av att lyfta ut dammsugaren ur städskåpet fick mig att rynka pannan. Nu har jag kånkat på den där gulliga klimpen alltför mycket. "Jag hoppas du inga behöver sitta i rullstol" sa Li igår. Och försäkrade sig med ett "men det blir väl bättre när du tränar va" . Skruttan, orolig för mamma sin.

Kommentarer
Postat av: mia

jo jag tycker absolut att du ska redu upp dendar balkongen. Dina 'krukvaxter o vad du nu kallar dom' borjade ju se slitna ut 2 ar sen. Fulla
med fimpar o sant. Dom vaxer inga pa d siddu. ha ha

2008-04-15 @ 22:54:47
Postat av: Tessa

hahahaahaha, d e du som ha fimpa där!

2008-04-15 @ 23:02:53
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Elin

Haha fimpar e ju bra näring för blommor men om dom varit på balkongen 2 år finns det säkert inget hopp mera....

2008-04-15 @ 23:17:38
Postat av: Camilla

Den där listan kan jag inte riktigt hjälpa dig med för den ser nästan ut som min ...ok inte allt ...kanske vi sku byta lista m varandra ???? =)=)

2008-04-16 @ 11:30:32
Postat av: Stefan

hmm...har du nån bild på d där klaffbordet? vet inte va jag skulle ha d till men de e fina :) skulle va najs m ett m perstorpsplatta men d kan en väl se sig i stjärnorna om här på Åland, som d ser ut ivf.
men du...vaför vaxar en sängdelar? :P

2008-04-16 @ 14:14:33
URL: http://stevieg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0