6758 steg

6758 steg alltså. Och då har jag inte ens promenerat förutom till och från dagis EN gång, hämtade med bilen. Så 6758 steg minus 1000 är alltså "städsteg". Medans mamma tvättade fönster så fick jag som sagt MYCKET gjort. Nu ska tredje och fjärde maskinen hängas, första och andra tas ner, och femte och sjätte ska sättas igång, sen är korgarna tomma, för några timmar iallafall.

Jag åkte och hämtade Li tidigare till dagis och drog till rökkas o dammsög och tvättade bilen hos mamma o pappa, invändigt. Ser ut som om man kört terräng med den på utsidan, men det fixar en maskin på 8 minuter. Höll väl på lite över en timme, och eftersom Jeff hade somnat i vagnen där så måste jag ju vänta på att han skulle vakna innan vi kunde åka hem och äta. Så jag borstade lite garageuppfart under tiden. Vart en fin fyrkantig grusplätt där vår bil hade stått, och så "hann" jag inte sopa hela innan Jeff vaknade, så sorry daddy!

När jag kom hem skickade jag ut far och dotter i det fina vädret så man fick lite lugn och ro här. Jeff studsar på i sin hoppgunga och ler som aldrig förr.

Påväg hem i bilen:
Li: -Nu får man inte kasta nåt på golvet och smutsa ner i bilen.
Jag: -Nej, för du märkte ju hur länge jag höll på.
Li: -Jo, det var bra det, så hann jag leka med sågspån en lång stund.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj vilken mega vårstädning du haft. Kan gissa att det är mega skönt! Duktigt!!!!

2008-04-29 @ 22:00:51
Postat av: mia

Jag gjorde mega stadning for morsan o farsan kom i paskas jag. Fast d e d ju ingen skymt av idag. grymt grymt. E d nagon vits? Ska nog satta pa mig en stegmatare jag ocksa. Har 2 st sittandes. Har aldrig testat.

2008-05-01 @ 12:55:02
Postat av: kussa sandy

mia: har du en SITT-stegmätare?? va faan e d??

2008-05-01 @ 14:37:48
Postat av: Tessa

Hah hahaaa jag döööör

2008-05-01 @ 19:14:39
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: mia

jag far val skylla mig sjalv som serverar skamt pa silverfat.Ni kunde inga lata bli heller. na na

2008-05-01 @ 22:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0