Nya bilder

Så skönt så skönt med ledig dag
Har fått in några bokningar på bl.a tandläkarkontroll (är ju gratis i 6 veckor till, bäst att passa på), SPA behandling på Hela Kroppen. Jag har varit till Kalmers och köpt en juicemaskin, som e skit. Lämtar tillbaka den imorron. Och så har jag varit på den där gravva Yogan som jag somnade till en sväng igen. Mmmums.

image74

Nu är jag otymplig och stor
Kommentarerna om "är det bara en?"  har börjat höras och sammandragningarna bevisar att det närmar sig. Fast jag har ju som tur är inte gått upp så mycket i vikt i övrigt, så det är den där enorma kulan som bara sitter där, mitt fram på. Gulliga kunder på Dillen kommenterar oxå, som tur är med sånt man vill höra "skön kula!" var det en kvinna som utbrast. 

Jag är nu i vecka 34
och är mer sugen på rädisor än någonsin. Idag har jag ätit 2½ knippe. FATTAR NI, det är 25 st rädisor d. Och mer tänker jag äta! Blir det bristvara så blir jag gaaalen. Det ska vara de med blasten kvar, de där i påse e asiga, men har funkat i nödsituationer.  Så den som vill överraska, köp en knippe rädisor! Jag har lärt mig att de som är lite mjuka och "studsiga" smakar lika bra som de hårda knapriga. I början va jag lite kräsen på d där, men man lär sig när det inte alltid finns tillgång.

(Som Li tydligen "lärt sig" att tycka om ärtsoppa, tack vare dagis. Igår hade hon öst upp en andra portion av den asiga snorgröna smeten till lunch. Jag önskar jag vore lika modig som min dotter och vågade smaka!)

***

Kommentarer
Postat av: bea

haha, det är lite kul vad människor får olika cravings när dem är gravida, har en tjejkompis som bara åt cornflakes utan ngt till :)

2007-09-27 @ 22:52:12
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Tessa

Garv, hahaa, ja d va ju oxå en variant. Jag håller tummarna för rädis-säsongen 6 veckor till!
=)

2007-09-28 @ 09:18:44
Postat av: åsa

alltså detta med gratis tandläkare... ja frågade på rådgivningen å hon hade aldrig hört talas om de?
vart ska man vända sej för gratis tandgenomgång? :)
ja har ju faktiskt dryga 10 veckor på mej än isf!

2007-09-28 @ 13:10:24
URL: http://akurat.blogg.se
Postat av: Tessa

Åsa! Ring Jomala tandvård på tel. 31275. Vafan, e hon NY hon där som du går hos eller?? Lycka till :)

2007-09-28 @ 16:05:12
Postat av: Jenny

Oj, det har hänt en del sen jag såg dig sist! Faktiskt "skön kula"!
Nu e jag hemma och det är skönt kan jag lova!

2007-09-29 @ 08:10:09
Postat av: åsa

ny, nää... hon ha jobbat en sisådär 25 eller så...
kanske därför, hon e väl int särskilt uppdaterad va de verkar :)
hon e för övrigt min svärmor. lätt knepigt emellanåt att svara på frågor om eventuella pinsamheter. int direkt så vi diskuterar sexlivet me varann som min kompis gör me sin rådgivningstant :D
men de kanske e annorlunda här ute i skärgården? ja ska ringa genast på måndag å checka om de e gratis för oss långtbortbor också!

2007-09-30 @ 10:13:33
URL: http://akurat.blogg.se
Postat av: Camilla

Verkligen skön bula =)
syns den bakifrån alls?
+ jobbtiderna =)
kram

2007-09-30 @ 12:10:14
Postat av: Camilla

Sanslöst vad den växt på dryga 3,5 månader.. du var ju platt när du kom till Turkiet i början av juni...

2007-09-30 @ 14:14:44
Postat av: Tessa

Åsa: hmm..nog borde det väl gälla alla ålänningar, oberoende om man bor i Brändö eller Mariehamn
=) ring du. Haha, skönt med svärmor som rådigvartant. Men det kanske lätt blir så "där ute" (vet ju int riktigt var d e men d lät långt bort). *Fniss*
Camilla:
ja midjan har nog börjat ge med sig nu den åxå. Tyvärr är huden i sidorna lite för tajt för att jag ska kunna svänga mig och se mig bakifrån, men kanske d syns, kanske int
=)
men när jag går måste d synas, börjar känna mig bredbent, hahaha. Ja d va schemat ja...

2007-09-30 @ 17:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0