Behöver du barnvakt nån kväll?

På jobbet har jag idag:

-varit på invigning av "Bubblan" som Dillen är sponsor till. Riktigt mysigt ställe, dit ska vi placera Li när man behöver barnvakt nån kväll. 4-5 euro för 3½ timme, det är ju inga klokt va billigt. De bjöd på ekologiska morots- och rödbetssemlor, ostbröd m.m. Slurp helt enkelt.

-känt mig hotad av TBC då nån asig kärring stod och hostade, jag hörde riktigt hur hennes lungor var dränkta i slem. Vågade knappt ta i målarboken hon hållit i och hostat på. Usch, hon hade säkert slem som kunde studsa.

-tråcklat och bökat ihop en asig pappställning så jag fick stora lackringar under armarna och svettdroppar i pannan. De som bryr sig om den där fula "Winx" ställningen ska va glad att den inte ligger i molekyler ute i pappåtervinningen då mina nerver for när jag bara hade pusslat ihop den halvvägs. Tur var fick jag ihop den ganska hel efter en timme och kunde plocka upp Winxprylarna som den var till för. Fy satan, jag sätter inga ihop en sån där ställning igen, jag gör bara inte d. Var inte hemma förrän kl. nio.

Imorgon är jag ledig, och har halvt lovat Li att hon ska få va hemma från dagis, och att vi ska åka och simma med faster och Samuel -om hon är på bra humör när hon vaknar dvs. Så får vi ha en riktig sån där mamma-Li dag, som vi inte haft på länge.

***


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahaha!
Vi var TRE stycken som satt ihop ställningen till de där Lek&Lär böckerna (eller vadfan de nu heter). Duktigt!

2007-09-07 @ 07:37:09
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Mmmmums, nu känns det redan mycket mycket bättre. Jag klara d själv, jippii. Fast man ska inga kolla nära på den, vind sned och lite sprickor här och där
=)

2007-09-07 @ 08:48:43
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

Fränt med "bubblan "..understödes!!!!!!

2007-09-07 @ 11:41:24
Postat av: Linda

Vilken super bra idé "Bubblan". Nu får Liten skynda sig ut så vi kan börja stödja dem :P

2007-09-08 @ 12:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0