Söndagsnyttig

Igår morse skulle jag "bara byta lakan", det hela slutade med:

-att sängen stod på mitten av sovrumsgolvet

-dammsugaren, Enjos damm- och våtmopp + dammtrasa användes flitigt

-gardinerna vart nedslitna och vädrades på balkongen tillsammans med sängkläderna


Vad som ögat blottade då sängen flyttades ut en halv meter från väggen behöver vi inte gå in på just nu. När sovrummet var klart, fortsatte jag ut i resten av lägenheten, konstaterade att det behövdes fler plastlådor till Lis grejer, så de hålls sorterade. Sparhallen nästa och inhandla plastbackar. Lite paus och middag hos mamma och pappa. Hem och fortsatte röja:


-gjorde etiketter till plastbackarna på datan

- Lis gamla vagga, som använts som leksaks/skrotsamlare senaste 3 åren tömdes (en del slank i sopis), kläddes färdigt åt Jeff och flyttade in i sovrummet

-dammsög lite mellan varven

-dammtorkade alla tavlor (vi har MÅNGA)

-flyttade hyllor i Lis garderob, så det skulle bli mer rum nedtill för prylboxar


Återstår gör ju fönstertvättningen. Och det har jag ju hört att man ska göra såhär i slutet  av graviditeten. Hoppas jag snart får ryck igen. Fan jag har ont i halsen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra jobbat!
Boet blir mer o mer klart för Jeff =)

2007-10-30 @ 08:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0