Sjuk för ett år - allt på en gång

Lillfröken börjar tröttna på att va sjuk
Fjärde dagen idag, av febern kvarstår endast stregring, men hon har fått infektion i ögonen som rinner och varar och vänster öra värker så hon gråter. Efter en supp och en vitlöksbit inlindat i bomull i örat ligger hon nöjt och tittar på TV. Hade turen att prata med rätt person igår ang. Lis rinnande ögon. Svägis. Hon hade minsann svar på var jag kunde finna ögonsalva eller droppar sent en lördagskväll. Vi satt barnvakt hemma hos henne igår kväll, och en av barnen hennes hade en kompis som var påväg över, och hon hade för inte så länge sedan haft ögoninflammation och råkade ha kvar av salvan hemma. Så två behandlingar igår har redan visat sig göra verkan. Hoppas bara på att öronvärken inte är nån inflammation, utan bara vanlig förkylningssymptom (Sandra, observera stavningen=rätt).

Det är skönt att inte behöva göra nånting. Klockan är snart halv ett och jag sitter i Chrilles kalsonger och morgonrock, Li har fortfarande pyjamas på, med undantag för Chrille som varit uppe flera timmar och gjort en massa nytta. Det enda jag måste göra idag är att köpa rädisor...

Kommentarer
Postat av: kussa sandy

asgarv!! din jävla nörd...hahahaha..Börjar garva igen när jaag tänker på den förra "förskylningen"... Haha..får försöka hejda mig med mobbningen när jag e sambo med herr stavfel...puss

2007-10-07 @ 21:27:15
Postat av: Camilla

Tackar så jätte jätte mycket för barnvaktandet som dock blev längre än tänkt..busschaffisens fel!!!
Tur att jag kunde hjälpa lite med medicin så mitt samvete lite lindrades ! =)

2007-10-08 @ 09:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0