"Kupongflickan"

Hör ni till kategorin?

Jag är en sån där som samlar på mig alla rabattkuponger och kort man bara kan få, Plussapoäng, Finnair Plus poäng, Club KappAhl etc. Nu får man ju köpa nå Marimekko handdukar till bra pris om man handlat och fått Plussastämplar (eller får man klistermärken?)...det får man varken på Kantarellen, Hallen eller Minimarket -där jag brukar hålla till. Men siddu svägis, hon samlar hon, för dom handlar på Malins livsi Strandnäs, och där minsann delas det ut förmånsstämplar till Marimekkos fina handdukar. Men hon vill inte ha nå handdukar, så har jag tur får jag lite förmåner därifrån  =)  Dom va rätt fina, de grå handdukarna.

Nu har jag suttit och deppat och surfat framför www.finnair.se och läst om mina influgna poäng som kommer att förfalla i mitten av februari 2008. MASSOR med förmånliga poäng. Även Chrilles far ut i d blå. Vi skulle t.ex kunna uppgradera från turistklass och istället flyga i business class till Thailand ena vägen, man kan hyra bil i europa eller bo på nå Scandic eller Hilton hotell. Det går även bra att kryssa Åbo- eller H:fors-Sthlm med Silja Line. Fast helst av allt skulle jag ju sitta i Businessclass och bara njuuta. Men det kan jag glömma, de poängen far åt tjottaheitti och jag får istället vara nöjd för att jag till slut hittade något på KappAhl, så jag kunde utnyttja min -25% på valfri vara-kupong innan den gick ut. Helt sjukt att jag går på det där. MÅSTE lixom köpa nåt, för då TJÄNAR man ju på d, sure. Och så ska jag väl vara glad för de två Plussasedlarna á 5 euro som damp ner med posten idag, de täcker ju nästan 15-30 kg flytvästen jag fyndade på Bettans åt Li idag för 15 euro.

För övrigt har min lediga dag varit skön. Inge stress, men fått mycket gjort.

***

Kommentarer
Postat av: sanna

joooo,jag platsar i den kategorin,tyvärr! jag har en speciell lite rosa tyg grej,ja du vet thaistuk där jag förvarar alla dessa kort o lappar som man sedan tömmer då nytt år o nya kort kommer inte har man använt d mången gång heller..för i plåmsan ryms ej alla ju.har faktiskt stått emot lapparna på handdukarna från citylivs vet hur d blev med marimekko skålarna förra hösten,mamma samla åt mig så till slut hade jag massa men ej råd o köpa alla skålar..borde plocka åt dig då hör jag.Kapp Ahls kuponger går ju ALLTID ut dagin innan man till slut står där o ska handla hur kan d slå in så varje gång!??va har du ej skaffat kombinerat bank/plussakort än så skönt slippa dra båda! så kommer plussa poängen in direkt på kontot nuförtiden också:) shoppa gympadojor o stövlar åt Natanael igår på minim.35? för allt då sista gamla plussa lapparna rök värda 15?,perfekt!tänk att man ska måsta gå till en mataffär för o hitta skor till sina ungar...?

2007-10-04 @ 11:27:37
Postat av: Tessa

Minimarket är ju ett självklart ställe att söka skor på, fyndade åt Li där i somras med Ålanskortet (-25%). Annars är ju Mattssons oxå jävligt bra. Plussa/bankkort är på G. För det första har vi inte Andelsbanken och för det andra tyckte jag en blond liten fågel från Strömma viskade åt mig att det inte riktigt funkade i början, så vi iddes inga stressa
=)
funkar d bra nudå? In direkt på kontot låter ju ypperligt smidigt. Dax att öppna konto nudå asså.

2007-10-04 @ 11:52:08
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Jag är för lat för att orka samla på sånt där. Hade ett plussakort en gång i tiden som jag alltid glömde använda. Nu har jag ingen aning om var det är. Alla extraprisblad åker direkt från postlådan till i återvinningen.
Jag tror bara man blir lurad att köpa mer.

2007-10-04 @ 17:26:43
Postat av: Catta

Men det finns "behövande" barn i Vörå som skulle kunna förbarma sig över dina flygpoäng...:)
Kram
P.S. Glöm inte att du är den snyggaste och fränaste gravida bruden på kobben D.S.

2007-10-04 @ 17:58:51
Postat av: kussa sandy

jaa, du måå va fränaste gravida bruttan på ÅLAND, men i Borgå så vinner jag!!!!! Och kom faan inga hit och visa upp dej! märks bitterheten?

2007-10-04 @ 20:12:13
Postat av: Tessa

Nämmen hoppsan och tack Catta, puss vad glad jag blir! Skulle GÄRNA vidarebefodra mina poäng, men de är ju personliga, det skulle va om du låna med mitt Finnair plus kort då förståss! Sandra, du vet retuch e ja bra på. Tror du acnen bara försvunnit eller??? Hahaha, måst nog sätta vantar på mig snart - eller tvångströja, kom heeeem, saknar!!!

2007-10-04 @ 22:42:17
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Tessa

Jo jag går på de flesta erbjudanden, lättlurad asså. Men Plussa är bra, mycket bra. Man får ju tillbaka hur mycket som helst varje år.

2007-10-04 @ 22:44:49
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Petra

Du har väl Ålandstidningen och vårt fantastiska Ålandskort??? Massor med rabatter på ställen över hela Åland... (Snacka smygreklam..)

2007-10-05 @ 09:24:10
Postat av: Tessa

Ja självklart!
=)
skrev ju att jag köpt skor åt Li på Minimarket för -25% med Ålandskortet. Suvve!

2007-10-05 @ 21:19:24
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0