Hemhjälp

Det är bra att man har en hjälpreda hemma på fredagar.

Vi har tagit in tvätten, och medans jag tog ner alla stora plagg från linorna, plockade hon fint ihop sockparen från torksnurran och korvade in dem i varann sådär som man gör. Hon hjälpte sen till att vika tvätten och sortera upp sina kläder i: "tröjhögen", "pyjamashögen", "byxhögen". Och det är så att hon VILL göra det oxå, hon kanske tycker det är lika roligt som jag tycker. För jag gillar faktiskt att vika tvätt. Det är att hämta upp den från torkrummet som kan ta några dar.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Att bära upp tvätt är tråkigt håller med,vika går bra..men försöker få lite av familjen till det, där hjälper Ellen till, tur för det är ju tvätt hela tiden...
sen var det ju disken, handling, dammsugning.. har upptäckt att mina barn är latare än Dianas vad beror det på ? får man skylla sig själv?? Dessis svar kan ofta vara
det går jag inte med på ...mnåste bli bättre på deligering!!!!

2007-10-20 @ 12:02:41
Postat av: Tessa

*fniss* jag måste alltså hålla stenhårt på lillflickan här så hon inte börjar slappa till sig. D ska börjas i tid
=) Bra att Ellen hjälper till, du får förbereda Dessi på att när hon fyller år så är det dax att hon oxå får en uppgift. Så har hon tid att förbereda sig
=)

2007-10-20 @ 12:19:07
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0