Feber

Nu är fröken sjuk (o d va INTE igår kan jag tillägga)
Kl. 5.30 (dvs. för 45 minuter sedan) vaknade jag av ryggvärk, hörde lite snörvel och små hostningar från Lis rum, smög dit och där satt hon på sängkanten i sin Spidermanpyjamas, med nattlampan på "hej vad gör du här?", flina hon.

Då hon yrade ett antal gånger, mellan tolv och ett tiden tidigare i natt anade jag att det var något på G. Hon var varm och hade röd, glansig, svullen näsa, så jag tog tempen - 38,11. Fast hon är frisk brukar hon fråga efter att få supp (vad det nog är för kul me d!), men det ansåg hon inte att hon behövde nu - rätt inställning! Ut med feberskiten bara. "Är man sjuk och inte kan sova så pysslar man lite, sen när man blir trött så sover man igen". Asså hon är verkligen förståndig vår lilla fröken, för det är precis så jag tycker att man ska göra. Pysslandet är klart och hon ligger i sängen och ser på Pippi -lyxigt att va sjuk! Jag är hungrig så in i nordens, det är väl inte helt ovanligt att äta frukost 06.30, kanske jag ska ta och göra d (trots att jag personligen anser att det är mitt i natten).

Ledig dag idag (skulle vilja skriva imorgon) som tur är. Annars på agendan en ledig torsdag är MVC besök och ikväll en Förlossnings förberedelsekurs för omföderskor. Måste väl väcka skräckkänslorna igen, jag har tydligen glömt hur d va.

***

Kommentarer
Postat av: sanna

uj förlossningskurs..häromdan fick Simon o Pamela en flicka!så nu har dom också 1av varje då:)

2007-10-04 @ 11:29:52
Postat av: Tessa

Jahaa, va kul att dom fick d, kanske de är nöjda nudå? Fast du och Sebbe har ju inte av båda sorterna...

2007-10-04 @ 11:48:53
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy + lillan

inte roligt att va sjuk..snyft! Äter själv för tillfället penicillin för urinvägsinfektion....mmmmm...vad underbart va?

2007-10-04 @ 20:17:57
Postat av: Tessa

Jag tror faktiskt att Li tycker det är roligt att va sjuk. Läs mitt nästa inlägg
=)

2007-10-04 @ 22:42:54
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: sanna

va??inte d? menade ju såsom du har snart..det är ju viktigt för endel.

2007-10-05 @ 07:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0