Skakis men inte bakis

Den här veckan har jag tagit mod till mig och börjat förflytta mig lite mer. Ärenden hit och dit, med bilen förståss. Inga går man i det här asvädret heller. I tre, fattar ni TRE hela veckor har jag inte gjort nånting, undra inte på att det swischade till i skallen idag när jag kom hem med:

En påse nyköpt garn, som svägis ska sticka en dödsskalletröja åt Li av ,en proppad fet, omodern och skitig skötväska, en Dillenkasse med Pippiperuk åt Li (lillajul på lördag sinni), en påse med teckningar från dagis, ett par gummistövlar i stl 27 som hade varit dubbla på dagis, en tjock vinterhalare, som av någon anledning inte var på sin ägare för tillfället, en stinn, snygg barn-Nike ryggsäck, en amningBH (alltså inte lös, den var i paket) som kom på posten idag, jag har gjort det IGEN, en superfin ytterdörr-julprydnad gjord av grankvist (eller var det tall?), med kottar, pärlband och röd rosett, som MIN duktiga dotter gjort på dagis, 1 doggybag från Mariebads café, orkade ju inte äta upp den supergoda Enchiladasen idag (lunchen), utan var sparsam och tog hem den som middag, slutligen tömde jag bilen med en mycket hjälpsam storasyster och en hjälplös sovande lillebror.

Tur att man kan köra fram till porten och att vi bor bara ½ trappa upp. För som sagt, jag trodde jag hade fått akut gråstarr + att jag vart lite darrig och måsta bara huka mig ner några sekunder och blunda, sen var jag fit for fight igen. Den här stackars blodfattiga, nerlatade kroppen fick väl chock och kom helt tydligt INTE ihåg hur jag höll på för 4  veckor sedan.

Nu vart jag akut sugen på ostbågar, vilken tur att det RÅKAR finnas hemma.

Kommentarer
Postat av: Camilla

O ändå glömde du en påse hos oss med en jacka + en regnjacka ..=)
Ringde alltså igår o bokade Tessa till lunch då tror bror att det bara är latte sällskap...nej lunchtid=lunch ...gäller även för Tessa =)!!!!
Uppmaning hjälp Tessa att inte glömma lunchen!!!!!
kram från hönsfaster/svägis

2007-11-30 @ 09:37:42
Postat av: Tessa

Hehe, det är sant. Jag har en förmåga att GLÖMMA att äta lunch. Vilken jävla tur att jag inte hade en kasse till, kanske det blitt för mycket
=)
tar den nästa gång. Kramis hönsis

2007-11-30 @ 10:34:10
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy och LILLTJEJEN!!!!!!

känns som om de tappat ur mig oxå på 3 liter blood idag. Jag som liksom du brukar ha hur mycket energi som helst hängde upp två julstjärnor, en ljusstake och
gjorde pepparkaksdeg och sen trodde jag att jag skulle dö av utmattning. Och att jag hade besök av en bekant idag som såg på gamla bilder av mig och påminde mig om att " herregud vad du var trääänad FÖRRUT", gjorde inte saken bättre...

2007-11-30 @ 22:35:22
Postat av: Tessa

Hahaha, mm kul "komplimang". Jag får å höra vilket "sugrör" jag blivit. Ska man skratta eller gråta? Nåja, SNART kan vi ju hugga tag i vikterna igen kussa, lite slapparsel måste man va mellan varven. Det är det värt med de här söta trollen, trots att ens 10 timmars sömn i sträck är FAAAR AWAY o man går med mörka ringar under ögonen
=)

2007-12-01 @ 11:08:27
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

De mörka ringarna e väl inget nytt?

2007-12-01 @ 20:51:59
Postat av: Tessa

Dom går ju att sminka över om man har lust, jag har iallafall inga BULA på näsan.

2007-12-01 @ 22:16:55
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0