Hon e för go"lilla" Li

Jag har fått höra i en par dagar nu att det är dax att städa under Lis säng. Jag vart ju bussigt impad av henne då hon är så ordningssam och berättar när det börjar bli för skitigt. Men idag satte vi igång och jag avslöjade henne ganska snabbt när hon sa:

Mamma kan vi inte dammsuga under min säng idag, nej inte dammsuga, först sopa...

Hon visste att det fanns massa tappade grejer därunder bland allt damm och plastlådorna på hjul och ville nog inte gå dit och rulla bland dammråttorna. Så när jag stod i köket och hon frågade mig, gav jag ett jakande svar och vipps hörde jag bök och stök i hennes lilla rum/alkov. När jag kom dit hade hon rullat fram och travat alla 3 stora plastlådor på varann för mesta möjliga plats för röjning.

Mamma, kan du hämta min ficklampa?

SÅ DUKTIG. Herregud, när ska hon sluta förvåna mig? Enjomoppen åkte fram och vi hittade massor av saknade saker. Nu är där dammfritt igen. Hon vart även inspirerad av utklädnad igen och klädde ut sig till "en annorlunda princessa" och "Peace Pippi".

image95


Kommentarer
Postat av: kussa sandy

hahaha.."peace-pippi".... en påhittig en du har där.. Föresten så stavas det PRINSESSA!!!!!!!!! puss

2007-11-24 @ 22:12:08
Postat av: Linda

Vad skönt att ha en sån duktig flicka hemma då ni är en till i familjen.

Jag tycker det ser ut som om Li och Jeff har samma näsa. Kan jag se rätt?

2007-11-25 @ 09:04:20
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: Tessa

Sandra: screw you. Jag är lite halv internationell och därav PRINCESSA =)

Linda: Kan va, att näsan är lika. Jag har ingen aning
=)
Har blitt helt familjeblind.

2007-11-25 @ 12:09:48
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Kan fadern ha haft viss påverkan?... Här pratar bla Sampa om att det där sku inga Chrille godkänna om han kom på inspektion i flickornas rum =)

2007-11-26 @ 09:37:44
Postat av: Tessa

Nåja, jag kan ju säga att bror din INTE tar med sig sitt öga för hotellstädsinspektion hem. Haha.

2007-11-26 @ 16:45:47
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Då kan han ju råka på att det ska städas själv o inte bara granskas =)
Ännu en säck fylld på väg till emmaus...skööönt fast sen far ju Ellen dit o handlar...

2007-11-27 @ 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0