30 nummers väntan för 4 rör blod

Kl. 10.00 hade jag ju "tid" till labben. Vilket betyder: -Tag en plastbricka, en Hemmets Journal och sätt dig ner och vänta i en timme. Då jag kom var nummer 47 inne, jag fick 77. Chrille hade "tid" kl. 11.00. Så 10.35 tog jag en plastbricka åt han, så han fick kortare väntetid med sin Vene Pörssi när han väl anlände 10.55. Jag som verkligen trodde man hade en tid att passa, så jag bad Chrille skjutsa mig, eftersom han skulle infinna sig där först en timme senare och behövde bilen. Vi skulle kunnat vara där 8 fast (eller båda två kl. 11), och fått lägre nummer än 77 och 83 och därmed kortare väntetid. Men det gick bra att vänta, det är inte var dag man sitter ensam bland 80 åringar som pratar så högt med varann om varför hon/han är där.

Var upp via BB och växlade några ord. Ska dit ikväll runt tio. Innan jag går och sova ska hjärtljud och kurva tas. Undras hur d ska gå o sova, jag som har dygnsrytmen  liiiite på sniskan för tillfället (först kl. 2 vart d mörkt inatt). Tar nog med bärbara DVD spelaren och några filmer, IFALL man får slött.

De informerade om trevliga saker som lavemang och kateter på avdelningen, men värst av allt: snittet måste läggas lodrätt iallafall!!! Satan i gatan , mindre kul. Ska nog meddela Korvela att han fan inga tar en milli längre upp än nödvändigt, får väl skaffa röda bikibrallor så ärret "smälter in".

Kanske återkommer senare idag. Tänk om jag hittar en dator på sjukan som jag kan blogga från!! Wow  =)  Hehe.

Kommentarer
Postat av: Camilla

skratt! du hinner ju just somna när de kommer o ska väcka dig för opertationen =)

2007-11-05 @ 12:42:00
Postat av: Fåfäng kussa sandy

Saaatans Korvela. Vet han ingenting om skönhet och estetik??? Enligt farsan så e det iallafall int lika farligt som när man magar ur ett rådjur!! HELSING!!! Va faan säger man?? hahaha....

2007-11-05 @ 13:57:00
Postat av: Tessa

Jahaaa, jäla Helsingsjägare att jämföra, hahaha. Ja d e väldans märkligt att en unge kan få komma ut i ett litet bikinisnitt, men att en dermoidjävel ska måsta misspryda min mage 4 evva!

Jo, man hinner väl slumra till en stund där innan man blir väckt imorron bitti
=)

2007-11-05 @ 16:26:13
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

verkligen häftigt att va med ! Tack!
Tessa har direkt nummer 528136

2007-11-07 @ 11:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0