På lördag, bröllopsdagen

-Steg upp 9.30, konstigt nog pigg.

-Åt knappt någon frukost, sällan sugen på det nuförtiden.

-Drog till Klipp Upp med pastasallad, Bon Aqua + 2 bananer.


Där sitter hon, och hennes mamma, och några till som ska på bröllopet =) värsta samlingen. Håruppsättning fås, sen drar jag mig vidare till Anne och blir sminkad. Jättefint. Susanna drar med värsta frillan och sminkningen till Haidi. 2 timmar kvar tills kyrkan. I samma veva får jag reda på att Li inte riktigt mår bra därhemma, och Chrille vart oxå plötsligt helt väck. Jag vart ombedd att åka till apoteket och söka medicament, men nä, det är ju brudens dag, så det vart bortprioriterat.

In i biltvätten (inte ens det kunde jag ha förberett, så jävla skitig som den var, suck), upp till Haidi, där de verkar ha det mesta under kontroll. Jag står fortfarande i byxor och tröja, klockan är 13.45. Jag är en skittärna, det är ju jag som ska ha tid och klä bruden, men nepp inte ens det klarade jag av. Tur att Haidi fanns till hands! Kastade i mig lite pastasallad, snörde fast brudklänningen och ilar hem vid två-tiden, schasar familjen ur sängen, klär Li och fixar snabbt hennes hår, maskara ville hon ha oxå, och läppglans.

14.25 sätter vi oss i bilen, Chrille kör, Li slappar och ser sur ut. Trots att hon pratat om kyrkan i en vecka. Plockar upp Susanna och Haidi, kör mot Hammarlands kyrka. Kommer dit i lagom tid (bröllopet börja 15.00) och förbi oss bränner bestman och mannen förbi, typiskt, Susanna skymmer sig i bilen. Hon är så lugn tycker jag, imponerande lugn. De man ser på film är ju alltid nerv-vrak. Men där flyr de ju alltid kyrkan oxå.


Prästen berättar kort hur vi ska gå
, vi går in. Väl framme vid altaret och snacket har börjat kommer Susanna på BRUDBUKETTEN!!! Fniss. Haidi springer och hämtar dem. Vigseln kan börja. Lite fuktiga ögon fick jag, det var så fint, prästen var frän, trots lite för mycket snack om den där Gud, bra musikval hade de och solen sken ute, trots att vi hade väntat regn. Efteråt skedde fotograferingen, jag tvivlar inte på att det blir kanonbiler, grr va fina de va!!!

Chrille körde Li tillbaka till stan och tillbaka till kyrkan och hämtade mig, så drog vi mot Havsvidden där festen hölls. Maten var god, man lipade halva kvällen till egenkomponerade låtar och fina tal. Toastmastern var riktigt bra, och hann t.o.m bli lite rustad där mot slutet. Kul. Vi hade fått äran att få ett hotellrum där vi kunde sova, mmm, vad skönt. Hela natten pågick efterfest, som vi var duktiga och skippa. Perfekt bröllop med en "virrig, trött, gravid tärna" som jag så fint vart kallad  =)  med all rätt.


Kommentarer
Postat av: Emma (barnvaktis)

Gravid? Har jag missat nagonting nu? :O Vad fin du var for ovrigt :) Krama Li massor fran mig, jag kommer hem pa midsommarafton sa om ni har tid veckan efter det kommer jag garna och halsar pa :)
Manga kramisar, Emma

2007-05-08 @ 05:21:56
Postat av: Marie

Gravid?! E d sant, guu va kul isåfall!!! = )
Hursomhelst är ni iallafall supervackra på bröllopsbilderna ; )

2007-05-08 @ 07:44:32
Postat av: Tessa

Jajaja, nu fick ni veta det på samma gång =)

2007-05-08 @ 09:55:11
Postat av: Marie

Nämen Grattis, skoj! Fränt, kunde jag också säga!!!
Det gjorde att besvikelsen lade sig över att jag först funderade och blev grymt nyfiken över om det var du själv som skulle gifta dig... = )

2007-05-08 @ 12:54:23
Postat av: Tessa

JAG? GIFTA MIG? Nä hördö den där får du dra för nån annan =) Tack jo, det är fränt. Det blir inga fler sen.

2007-05-08 @ 20:08:01
Postat av: Emma (barnvaktis)

Nej men fy fan vad kul, congrats!! :D Kanske ni behover lite hjalp sen i framtiden med den nya da, hint hint ;) Jobbigt med magsjuka. Kramisar!

2007-05-08 @ 21:35:57
Postat av: Kuusa sandy

Äntligen har du berättat din iddi!! har haft liiiite svårt att hålla käften. En till helsing och flera verkar det vara på kommande i alla knutar;)

2007-05-09 @ 12:16:22
Postat av: Tessa

Japp nu fick jag det ur mig. Och Emma, ja, du kommer säkert att vara till hjälp här om ett år =)

2007-05-10 @ 17:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0