barn-vuxen-gammal-barn

Det tar ungefär 5 minuter för dem att gå från Zeipels ingång till dockhörnan på Dillen. Bakom kassan som jag står hör jag när de går förbi: "skulle vi kunna få en stol, var har ni dockorna nånstans?" In kommer Agda 98 och Berit (dotter?) 65 år. Jag rusar in till Robert´s och hämtar en stol till gamle Agda som har så svårt ti å gå och stå. Väl kommen tillbaka till dockhörnan och gamlingen sitter ner förklaras vad som önskas.

Agda: -Jag vill ha en docka, men inte en sån där babydocka. Jag har önskat mig en docka att leka med ända sen jag var liten, men jag hade 8 syskon, så inte hade vi råd med nå leksaker, utan var nöjda om vi fick mat och kläder. Men nu har jag fått pengar av en, som sa att jag skulle köpa mig nåt som jag alltid önskat mig. Och då vill jag ju ha en docka!

Gamla e så gulliga, de blir som barn på nytt. Hon var dock ej 100% nöjd med den fina dockan jag erbjöd.

-Hon ser nog inte riktigt ut som jag tänkt mig. Hon här kan ju int blunda, och så har hon int lockigt hår...

Hon skulle ta sig en funderare.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nååå... gulliga tant! De blir ju som små barn när de blir sådär riktigt gamla.
Förr i tiden såg väl inte dockorna ut som nu, kan jag tänka... nu ser de ju ut som riktiga små bebisar.

2007-05-31 @ 07:48:55
URL: http://jeneli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0