Trodde inte Hiroshima låg i mitt sovrum

Man kommer hem, möts av en sprudlande glad tjej som konkurerar med taxen om vem som får hälsa mig mest välkommen hem. Lite diskret puffar hon bort Bianco med foten när hon dansar så fint framför mig, så glad att matte är hemma. Li blir sur när jag tar upp båda två i famnen, då e Bianco DUM! Så d slutar med att hon blir skitsur och börjar gallskrika, för att jag puttat bort henne och prioriterat den snälla och rättvisa av dem -Bianco.

Maten står på bordet och det är matdax. Magen kurrar, tänderna gnisslar för att blodsockret är lågt. Genom sovrumsväggen till köket hör man det gälla barnskriket, förbannad, så arg, "Mamma KNUFFFFFA mejjjjjj, uäääääää". Efter några minuter lugnar det ner sig och har man tur så är hon inte nerpissad av ansträngning och är bara att föra till bordet efter att ha fått ett:

-förlåt
-förlåt för vad?
-för att jag skrek


Sen är det SÅÅÅÅ kul att äta, maten går in, humöret på topp. Scitzo. Inte bara jag som har lågt blodsocker vid 17.15-tiden. Idag räckte det inte bara med ett utbrott, utan det kom fler och efter det tredje frågade hon "hur många gånger har jag skrikit nu?" Tävlar hon med nån dagispolare eller vad är det FRÅGAN om??

Mysigt är det alltid att krypa till sängs. Men oftast (si sådär 6 dgr i veckan) har en bomb exploderat i vår säng. En kramdjursbomb. De är nedbäddade allihop, i mitten av sängen, under en hög av täcken. Det är bara att le, det är så härligt att far och dotter kan leka som jämnåriga. För d kan inte jag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kan precis tänka mig Chrille, barnens favvo =)
Själv har jag bara fått höra genom åren av barnen!att jag leker på fel sätt =)

2007-03-28 @ 09:06:55
Postat av: Tessa

AAAAAS GAAAAARV. Vaddå "leker på fel sätt", jag döör av skratt, barn e då roliga. Eller har du inte samma förmåga som din bror?

Vi ses imorgon!

2007-03-28 @ 09:50:43
Postat av: Anonym

d e ar nog mest jag som leker med Lochlainn. Busar under tacket i en timme o lagar kojor. Hur frant som helst. Fast L forstar inte sen att jag maste gora annat som typ diska o stada. Inte latt att forsta. Forresten sa har min email fortfarande spunk sa d gar inte annu. Helvete. Har val 120 olasta email nu i posten. viittu

2007-03-28 @ 09:52:05
Postat av: Tessa

Och så var jag ju så förvånad att det var DU som var först att skriva. Har du snikat in nå cookies som kommer till din dator och meddelar när jag skrivit? Eller tillhör det lixom bara morgonkaffet?

2007-03-28 @ 09:56:06
Postat av: Camilla

alla har vi våra fina morgonritualer =) fast de ändrar nog sen när hotellet öppnar på riktigt i maj..

idag tror jag att ni ska få kycklinggryta...passar det ?
kram

2007-03-29 @ 08:24:19
Postat av: Camilla

alla har vi våra fina morgonritualer =) fast de ändrar nog sen när hotellet öppnar på riktigt i maj..

idag tror jag att ni ska få kycklinggryta...passar det ?
kram

2007-03-29 @ 08:25:17
Postat av: Tessa

Kycklinggryta låter riktigt gott. mmmm. Kommer innan fem, när vi hämtat Li. INGEN aktivitet idag på kvällskvisten, fattar du va SKÖÖÖNT. O så e man ledig idag, känns som jag vunnit på lotto.

Mia: ja tror nog int att du har 120 olästa mail. Kanske 12. =) Puss (tjockis)

2007-03-29 @ 10:43:33
Postat av: Kussa sandy

Jodu, för att med ett ord beskriva hur huset såg ut EFTER att ni varit där ihelgen, så passar även här HIROSHIMA!!!! Det blev även hos oss lite gnäll,skrik och förlåt (Borde fråga Robbe oxå, "hur många gånger har jag skrikit nu"?? )...Jodu, spriten är fantastisk!!!! NU Är kåken städad och min nyktra varma-mack-lagande-fästman tillbaka!! Thank god!!! ( Full förståelse för småbarnsföräldrar alltså ) Puss och tack för skön helg....

2007-03-29 @ 17:49:07
Postat av: Tessa

Ja tack ska DU ha. Sorry för att vi lämnade dig vind för våg i Hiroshimas rester. Gulle, du var en underbar värd! Kommer GÄRNA igen, med lite mer förstånd och mindre fylla =)

2007-03-29 @ 20:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0