Jag saknar mina torkade chilibits.

Två 11 åriga tjejer, med lite bohemstil + svartspacklade står och diskuterar:

A: Asså vad säger din mamma om att du klär dig sådär?
B: Jaa, int gillar hon ju d, men jag gör d ändå.
A: Jag tror inte att pappa har sett att jag målar mig såhär runt ögonen.
B: Haa han int??
A: Nja, eller han ha int sagt nåt iallafall.

Tänk efter, hur var man själv i den åldern, d va så roligt att lyssna på dem. Jaa inte många år innan Li står där och försöker finna sig själv i rosa ögonskugga eller kolat runtom. Hoppas hon väljer neutralt som sin mor, och mormor. Billigast, mindre strid om hur mycket/lite och framför allt tidssparande. Men med dagens fart i sminksvängarna tror man mer på att hon blir en Anne Sundström, som sminkar som en gud och brinner för att sätta sminkpinnen i ansiktet på folk. Eller så blir hon till slut en Tessa, som använder samma maskara i minst 5 år.

Idag har jag, på tal om annat, planterat om EN blomma, av 3. Hinner man förresten så påskgräs ännu? Tyckte det damp ner en reklampåse i postlådan för ngn vecka sedan, fast jag anar att Chrille städade bort den i storstädningen som skedde under min Borgåvistelse. I vårt allt-i-allo-skåp, alias kryddskåp blottas numera ordning och reda. Jag har städat bort MYCKE kan jag säga, sa Chrille med ett brett leende. Själv vart jag nerka och börja tvärt rota och se vad som var borta. Jag får väl köpa ny påse påskgräsfrön då. Om det inte är försent dvs.

Kommentarer
Postat av: Lessa

Fröna i påsen man fick hem på posten fungerar utmärkt att så! Det första gräset kommer inom tre dagar. Om man sen har ett gäng katter som ganger på det är en annan femma! :)

2007-03-31 @ 08:33:29
Postat av: Anonym

Fröna i påsen man fick hem på posten fungerar utmärkt att så! Det första gräset kommer inom tre dagar. Om man sen har ett gäng katter som gnager på det är en annan femma! :)

2007-03-31 @ 08:33:49
Postat av: svägerskan

plantera på du o placera varmt o ljust, växthuseffekten i all ära o glömmer du det får vi väl langa över vårt påskgräs när vi far till hessa så nu Li får ha lite påskgrejs framme =) hejjar faster...

2007-03-31 @ 10:25:14
Postat av: svägerskan

appropå städningen berättade Chrille nöjt att han burit ut kassvis som varken du eller Li skulle sakna.. =) jag har ju sett honom i action någongång =)

2007-03-31 @ 10:41:40
Postat av: Tessa

Va????? Fy sejdan, undra int på att man saknar sina kryddor o sånt då!!! Grr, vänta bara när jag behöver nåt som jag inte hittar. Men å andra sidan brukar jag smyga iväg hans fula favorittröjor till Emmaus oxå så... =) rättvisan är tuff. Hehe.

2007-03-31 @ 15:21:16
Postat av: Kussa sandy!!

Förfrågan till alla kvinnor:: varför är det så, att då man snällt erbjuder sig att städa ur mannens garderob, så får man höra "nej gulle, släng inga den , den kan jag ju måla i " MÅLA I ????????? När saaaatan har de någonsin målat i de sjutton fittigt fula t-shirts,krympta flanellskjortor, blekta collage-tröjor som man sparat för ändamålet?? jaa, eller när har de någonsin målat överhuvudtaget?? Bra ide med Emmaus! oj, vad mycket plats det skulle bli över för alla mina (nödvändiga ) 30 par sommarsandaler i matchande färger....

2007-04-04 @ 07:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0