Receptionist, ultraljud och lång att-göra-lista

Vipps sa d så satt man bakom receptionsdisken på Hotell Esplanad. Chrille gör en vrålstart och jobbar dygnet runt i recpan fredag-fredag. Han ville gärna åka och träna och röra på sig lite, så hamna jag här och Li hos mommo o moffa. Fränt om nån ringer som bara kan finska, kan d språket så himla flytande. Det är ju på tiden att jag lär mig d här lite. Röven platsar finfint i snurrstolen här, och internet finns d ju oxå. Jag vart lite sugen på att mangla dynvar som de brukar göra vid dötid, men det fanns inget att mangla...

Tidigare idag var vi på ultraljud, Korvela, den gamle grannen, sa att allt såg fint ut och att vi inte behövde oroa oss för de där thaipillren jag tryckte i mig i förkylningarnas dager i Thailand ungefär 2 dagar efter befruktning. Men han skulle ändå kolla upp innehållet i de där dunderpillren, Thailand är ju Thailand. Fast "han", som vi tror det är enligt ultraljudet, hade 4 lemmar och röjde på bra därinne, hjärnan, eller vafan d nog är de mäter, var rätt size och hjärtat pumpade och hade rätt antal klaffar. Ett år gammal, eller heter det ny? ultraljudsmaskin, så det var jätteskarpa och fina bilder vi fick se. Printade givetvis ut en, som liknar på Li i profil  =)

Det kickar på bra därinne och man känner även på utsidan hur det bonkar till. Första kicken kände jag i början på Turkietresan. Nu är allt bekräftat, nu vet man varför mensen har uteblivit och att det är en alienliknande filur därinne. Li vart så besviken när hon fick se bilden på bebisen:

"va e d?" frågade hon med konstig blick.

"Det är ju bebisen" svarade jag glatt.

Hela hennes ansikte föll samman och man såg riktigt hur besviken hon blev.

"Fick jag inte komma med?" hördes en darrig röst och så började hon gråta.

Usch, det skar i hjärtat. Men det gick fort över då jag började berätta att de trodde det var en lillebror, och vad hon tyckte att han skulle kallas.
 
"Lillebror ska han heta", nu log hon.

Nästa ultraljud är ju först i vecka 37 (v.18 nu), så jag tänkte att jag skulle gå på ett privat ultraljud till, så då får hon komma med. Hon vill verkligen vara delaktig och bryr sig så mycket om magen och bäbisen. Och så kanske man kan kolla igen på om den har snopp eller inte  =)  spelar ju egentligen ingen roll, men fan så nyfiken man är!

Det här stod på min lista idag:
Tvätta
Luncha med Annika
och hennes nya Tassa (8 veckors taxvalp) jag trodde jag skulle DÖ, va gullig!
Posten och hämta ut 2 H&M paket, mycket viktigt att hinna med.
Tvätta bilen (i biltvätt)

Och på Chrilles sittafastpåEspenbegäran:
Bomanssons & co
Ekoteket
Ålands Kontorsmaskiner
Mariehamns Kontorsmaskiner
Ålands färg och tapet

16.51 stod jag utanför Mariehamns Kontorsmaskiner, Li skulle vänta i bilen, men då skulle hon lyssna på Backstreet Boys medans jag var iväg, så jag måsta börja tracka disc och söka upp rätt låt, i samma veva kom Ramona, så medans jag petade på knapparna så försökte jag även föra en någolunda konversation med henne, hon kanske inte fatta va ja mena, iallafall så jag lämnade nog inte bilen förrän 16.53 och då återstod Färg & tapet och posten. Men jag hann! Undrade varför det stod OUTLET UTFÖRSÄLJNING AV KLÄDER på Postens dörr, men jag kom snabbt underfund med att jag kunde gå in till Posten lite mer till vänster  =)  Bilen är dock fortfarande gul, måste nog köra igenom en tvätt innan kvällen är över och så ska jag hänga den där tvätten som ligger i maskin. Sen är dagens lista fullföljd och jag nöjd!

Imorgon ska jag på jobb, längtar. Åååh, fylla på varor, det kliar redan i fingrarna. Fan va kul! Ledig ons, to, jobbar fre 9-17 och Lördag, för dem som vill veta.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad spännande hela den där bäbisgrejen låter! Kul om det blir en lillebror :)
Ses på jobbet imorrn!

2007-06-11 @ 17:51:54
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Petra

Hej! Hittade dej när jag i brist på bättre kollade genom Carros gamla resedagböcker... GRATTIS! Va kul me en till liten Helsing!!! Anton hoppas nog på en tjej, skulle va lättare för han (som inte e så kaxig me andra barn) me en som e yngre å inte så tuff som Li...
Ha de bra!
/Petra & Anton

2007-06-11 @ 23:00:58
Postat av: Mia

Haromveckan sade jag till Lochlainn att d e en bebis i magen. -Neeeeehaee du har nog bara atit for mycket mat du!Stammer ju iforsig nar jag tanker pa min dagliga meny som e ganger 3 an vad jag ater normalt. Kanske han har ratt Dr Gallagher.

2007-06-11 @ 23:03:22
Postat av: Camilla

Halloj my friend,
en ny liten KAXgull på bild =)som rör sig i din mage under skinnet eller hur var det =)
Du hade en bra lista o kom t o m igenom den ... det gör sällan jag... satt idag en lista åt Ellen..hoppas den är gjord när jag kommer hem.
kramis

2007-06-12 @ 08:57:04
Postat av: Camilla

Vart tog mitt långa fina inlägg vägen då...
mysigt m alien imagen eller hur var det?
alltid härligt m ultrat när man får se den lille, en till KAXgull =)
shit vad du är effektiv, är det oxå med gravvan o göra? står det i din bibel? =)

2007-06-12 @ 09:34:02
Postat av: Tessa

Petra: Har du å bulle i ugnen eller?
=) Ja Anton är väl av lugnare kaliber än Li, Li önskar sig ju helst en bror, men jag tror att vad som helst duger. Bara det är en bäbis, säger hon.
Mia: De där barnen har lite dolda kunskaper om dieter
=)
Camilla: Listan vart inte fulländad: Fast det regnade ju inatt, så en del pollen regnade bort, tur, kan dra ut lite till på biltvätten.

2007-06-12 @ 10:50:53
Postat av: Petra

Nej, jag är rund om magen av heeelt andra (goda) orsaker....... ;o) Lugn å lugn... bara när han har andra ungar omkring sej...

2007-06-12 @ 10:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0