Segla och vagnrenovering

Igår vart vi medbjudna ut på en segeltripp med Camilla & Caj. Och vem tackar nej när det sägs att mat och allt ingår, bara att stiga ombord nere vid Club Marin. Ses om 1½ timme! Med på turen var fammo Runa, Lis 3 kusiner Samuel, Dessi o Ellen, totalt 9 pers. Jag har seglat en gång i mitt liv (eller rättare sagt åkt segelbåt, för jag rörde inte en tamp!) och då hängde jag över relingen hela vägen och spydde galla (typ 20 år sen). Denna tur var betydligt trevligare, inte heller lika lång. Båten var utrustad med alla dess prylar som gör resan smidigare. Bl.a GPS och autopilot. Målet var MSF-holmen "Seglarnästet", men vi tog en tur i slemmerns södra del för att få känna på lite vind i seglen, härligt tyst.

image43image44

Väl framme var magen hungrig och det bjöds på supergod pastasallad, med mackor och min favvo hemlagade vitlöksdressing á la Camilla, kaffe, Runa hade med sig bullar och godis till barnen som vi fick smaka av. Efter några timmars njuting bar det av till östra hamnen där Li, jag och Chrille tog matstopp på Clubben. Planerna var sedan vidare till Sjökvarteret, men Li och jag rök ihop så d vart hemfärd, och hon var ju helt slut och bad om att få gå och sova innan nio, och somnade på 1 minut. Hennes mor däckade tydligen på soffan nån gång efter klockan tio och sov till halv tio imorse. Skönt.

Idag är vädret kanon och vi vet inte vad vi ska göra. Vi har ätit frukost på Esplanad, Li har lekt i trägår´n, jag har fixat Lis trasiga *Inglesina vagn. Klockan är 12, dax att smida söndagsplaner.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Lis rejäla paraplyvagn som vi köpte bättre begagnad 2004 för 80 euro (nypris 4000 sek). Och som har används:
-dagligen i 5 månader i Thailand
-många sommardagar
-2 Irlandsresor
-och den sista resa den fick se var Italien juni 2006.

På vägen hem därifrån slets ena hjulet loss i transporten. Och jag nåjsade fram och tillbaka med brev och biljettkopior till Alitalia (flygbolaget) i ett halvår tills vi slut fick ersättning 108 euro för den trasiga vagnen. Nu har jag fått tag i ett nytt hjul för 250 kronor och fått hem det. Jag har tvättat vagnen och sytt varuförvaringen som hänger undertill. Och vagnen är åter igen i bättre begagnat skick, för en ringa summa. Jag är nöjd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja det var en mysig o skön segling i trevligt sällskap =)

2007-07-22 @ 14:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0