Äntligen jobb!

Då har man jobbat 9 timmar efter 4 dagars ledighet.
Om det var kul? Men gissa varför jag stannade till nio. Klockan åtta kom de från KappAhl och frågade hur man låser dörren (på tiden att de lär sig  =)  då stod jag och packade in födelsedagspaket. Hoppan, e klockan SÅ mycket. Måsta plocka fram lite varor i lugn och ro efter stängning. Fylla i ny beställning på mina älsklingsdjur Schelich, eftersom de går åt som smör i solsken. Fem i nio tittade jag på klockan, då var jag nere i lagret i godan ro och donade. Jag är så glad att jag trivs på mitt jobb och hoppas jag kan jobba länge innan jag går på mammaledigt. Svaga känningar av foglossing anas, och det är INTE skönt att gå i trappor eller att stå på ett ben. Men jag gör det ändå, härdas lite. Ryggen är snäll än så länge iallafall.

Li rapport:
Hon har varit ett mönsterbarn i 3 dagar nu. Inga utbrott, utan allt går att resoneras med. T.o.m imorse, när hon vaknade lite över 10, och ändå var hon på dagis 10.35, inkl. stress exkl. psykbryt. Så skönt. Man saknar henne verkligen hela tiden när hon är på det här toppenhumöret, och är det bra väder imorgon ska vi dra till beachen, då skippar vi dagis.

Idag damp det ner ett litet mjukt paket i lådan med mitt namn på. Jag utbrast överdrivet lyckligt:

-De e ju till mejj!

-Jaa, det är från mejj. Fett-ler hon, med riktigt nyfiken min.

-Men va e d i då?

-D kan jag ju inte säga, då är det inget paket längre.

-Nej du har så rätt.


(Paketet var ju sänt från Esbo, från nån Huuto-säljare).

Hon har även här i dagarna:
"blivit slagen av en dagistant på dagis" och
"hennes farfar (som varit död i över 30 år) har sprayat nåt i ögonen på henne så d börja svida".

Undra int på att hon beter sig som om hon skulle gå på lyckopiller när det snurrar på i maxfart i globen.
PRUTT LI!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Har Anders anställt dig som leksaksprovare eller ska vi tipsa, kanske sätta in en liten webkamera i lagret =O)
Lis snack kallas fantasi...har ju hört fadern efter några glas, modern är ju oxå känd för att vara tystlåten... så jag är mega förvånad...eller hur var det...
kram

2007-07-12 @ 19:28:10
Postat av: Tessa

Fantasi, mmm hennes far har det ju inte så fattigt på den fronten. Min är inte riktigt på samma nivå.
Ang. leksaksprovare ja...det är sjukt hur man fäster sig vid vissa saker
=) fast det är ju inte så att jag sitter på golvet i lagret och kollar hur hårt bilarna rullar, eller checkar ifall tuscherna är för blöta och att sidorna i målarböckerna är för tunna
:o)
Imorgon är man där igen.

2007-07-12 @ 21:09:18
Postat av: Camilla

som leksaksprovare tänkte jag då mera att du med inlevelse kunde berätta om! leksakerna =)
som andra berättar om statyer som passeras...=)

2007-07-13 @ 11:29:30
Postat av: Tessa

Hah hah haaa, jahaaa. Lite internskämt här, fniss. Jäkla reseledare!

2007-07-13 @ 18:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0