25 euro per vuxen för 2:a plats

Glömde ju berätta att vi varit på Trav och på Cirkus Maximum i helgen!

Travet gick av stapeln i fredags. Li hittade nå nya kompisar i sandlådan och sprang runt området som om hon var hemma, gick och handlade slickepinne alldeles själv. Jag satsade pengar och vann, satsade pengar och vann, tills jag inte vann mer, då for vi hem  =)  fast jag cyklade till Indigo och drack alkoholfritt med några gravida och icke gravida. Gick bra tills folk vart sten vid tolvsnåret och börja komma o hänga på axeln och "sku snacka". Då var det time to go home.

När det vart Cirkusdax stannade Chrille av någon självförvållad orsak hemma på soffan, medans Mia, jag och barna drog iväg i regnet i söndax. Det var helt okej, men jag måste påpeka att barn på 3 år är i minsta laget att njuta fullt ut av en så lång föreställning, iallafall om det ska vara 2 timmar och 20 minuter. De längtade till varje djuruppvisning och tyckte inte alls att alla clowner och dylikt var häftiga. De fick lite myror i brallan medans de slickade på sina klubbor -blodsockerhöjning?. (Mia och jag hade chokladplattor och popcorn att sysselsätta oss med).

Men de red på ponnys och gapade stort av förvåning när de enorma elefanterna satte sig och när de ställde sig på huvet/snabeln, när pudlarna gick i led på två ben. Li njöt och sjöng med när de sjöng "en värld full av liv" från Lejonkungen medans lamor och kameler strövade och tittade nyfiket på mikrofonen. Det var fint. De sjöng även "What a wonderful world" med Louis Armstrong (från filmen Madagaskar tror jag), som tillhör Lis nattisånger.

Iallafall var vi mätta av choko och popcorn efter föreställningen. Det var helt okej, men kunde gott och väl varit 20-30 minuter kortare och liiite billigare. Tror ju inte djuren stormtrivs till 110%, så det gör mig inget ifall de inte kommer igen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Familjerabett skulle kunna finnas... =)
Någon smart kommenterade om djuren hur kul tror ni att kamelerna har det när de skall vandra i öknen i veckor m massa packning, vilket väljer det tror ni?

2007-07-10 @ 20:38:24
Postat av: Tessa

=) Ja d va en svår fråga. Det är ju det som de är till för....knappast att fåna sig inför en massa publik. Nåja, från vår synpunkt så är väl cirkusen slappare för dem, får tänka så då.

2007-07-11 @ 01:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0