Lille Jeff e sjuk

Så liten och förkyld (nu tänkte jag skriva förskyld igen). I lördags kväll så åkte jag och Jeff till akuten då han hade haft feber under dagen. Där var det lugnt så vi fick komma in direkt. Febern hade gått ner, men han var så snörvlig så de tog för säkerhets skull blodprov för att kolla att han inte har nån infektion i kroppen. Det hade han inte, så vi fick åka hem med råd om koksalt i näsan vid matning och sova med upphöjd huvudända så det inte ger sig på öronen oxå. Återbesök på barnavdelningen för att träffa barnläkaren Heidi på söndag kl 10.00. Eventuellt övre luftvägsinflammation.

Till Barnavd. och tog nya prover, han var pigg som aldrig förr. Ögonen stora som tallrikar och benen och armarna sprattlade i hundranitti, fast han lät som en skördetröska. Inga fel i luftvägarna och infektionsvärdena var lägre än dagen innan, så det var ju bra. Han fick medicin spira (andas från sån där mask) som ska vara avsvällande. Bye bye och hem. Sedan dess har han varit bättre, men han snörvlar ännu och råkar jag glömma att amma sittande, utan lägger mig ner med honom istället, tar det inte länge innan det är stock i snoken.

Han verkar ha fått en släng av den här arga förkylningen som går nu, han är även hes,  som vartannan person är såhär i juletider. Iallafall så ska det bli skönt när han blir helt frisk igen. Jag pussar på han lite extra så kanske det påskyndar tillfrisknandet.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Om jag hade träffat Jeff just innan detta så hade jag haft mega dåligt samvete.... inne på tredje veckan, nu är det penicillin som gäller...=)

2007-12-26 @ 10:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0