En riktig myshelg

Igår vart vi inbjudna till Solberget och Loikas på middag IGEN! Och där misslyckas aldrig maten. Fy f-n va gott d va, även om det var meningen att  jag skulle hjälpa till så var det enda jag åstadkom att skala rotfrukterna som sedan rostades i ugnen. Och så torkade jag bänken några gånger och plockade av bordet, men int vart d så mycket mer förutom att förse Jeffen med käk. Det fanns både lättöl och Tiger öl, som jag varvade vart annat 2 ggr + ett glas rött, eftersom jag skulle köra hem OCH se till att inte Jeff fick alltför spetsad mat. Mumma bumma, alltid lika mysigt att åka dit, de är så bra värdar de där Loikas. Natalie och Li badade bubbelpool och somnade (sent) i Linas och Johans säng framför Dumbo. Vi var oxå hemma långt efter midnatt och fick sova rätt okej fram till kl. 6....

Idag har Li varit på 4-års kalas till Andrei. Medan Andreis föräldrar var barnvakt så passade jag på att gå på stan och shoppa de första julklapparna, och jag fann smärtfritt ett antal som ska skickas till Lis kusiner i Borgå. Mindre nöjd var jag och Li sen på kvällen när det vart lite gnällmaskin här i lillgrabben. Men när han till slut var nybadad, färdigpruttad och mätt däckade han i sin vagga klockan nio så tog jag och Li tillfället i akt att MYSA tillsammans. Det vart popcorn och famn-mys framför Junior Eurovision songcontest. "Nu har vi verkligen mysigt"-frasen fick mitt hjärta att slå volter. Riktig kvalitetstid tillsammans innan sessan fick John Blund på besök.

image99
Poppismys med babyspyor på ärmen


image98
Otroligt söta ungar man har.

Nu ska jag slå in julklappar till barnen i Litauen, eller var det Lettland? Whatever, de ska till Emmaus iallafall. Och det kommer att bli ungefär 20 kramdjurspaket.

***

Kommentarer
Postat av: kussa sandy + lillan

guud va mysigt ni ser ut att ha. Själv ligger jag nerbäddad i Robbes fem gåger för stora morgonrock ( skööönt, och spänner ingenstans ) i soffan och har just tryckt i mig typ en halv liter american choclate chip glass, så nu vill jag bara spy. Kul till på köpet e att lillfröken just vaknat och sportar med att kicka mig i magsäcken...grrrrr.....vänta bara tills du kommer ut.....

2007-12-09 @ 00:46:11
Postat av: Lena

Vad myspys ni har det i soffan! Jeff ser ut att vara en bestämd liten kille. Men ack så sööt!

Nu drar jag till Esbo en vecka. Vi ses i jul!

Kramar på er alla!

2007-12-09 @ 15:38:49
Postat av: Mita

Det e FAKTISKT lite lätt mysigt att mojsa ner sig med det käraste man har då och då...
Vilka gulliga små troll du har!

2007-12-09 @ 18:30:48
Postat av: Kim

är det bara jag eller har Li och Jeff samma ögonfärg?
För övrigt kan jag bara hålla med ovanstående.
Riktigt gulliga små krabater

2007-12-10 @ 00:06:34
URL: http://kimslyrics.blogspot.com
Postat av: Camilla

Att du inte blev så "varm" av mysigt frasen att du nöp Li i kinderna så hon börja gråta =) hemma igen med
nya skämt =)

2007-12-10 @ 09:30:27
Postat av: Tessa

Hahaha, nej jag nöp henne inte, det kan bli för hårt och då är myset över
=)
Jag vet inte Kim, Jeffs ögon sitter lixom så djupt, så jag tycker bara de ser svarta ut hela tiden, medans Li har klarblå. Men du som är utomstående kanske ser likheter mellan dem? Det gör inte jag.

2007-12-10 @ 10:39:51
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Gullungar! Och jo, Jeff ser verkligen bestämd ut!

2007-12-10 @ 11:32:06
Postat av: syster

jaa nog ha man fått två riktigt söta syskonbarn alltid,men sen har dom juh bra gener oxå :)Gullungar!!!!

2007-12-12 @ 20:13:37
Postat av: kussa sandy + lillan

Jessica; det var du som sa det!! Goda gener!!!!

2007-12-13 @ 21:10:06
Postat av: Tessa

Fniss. Jag HÅLLER MEEEE

2007-12-13 @ 21:32:05
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0