Brun eller vit?

Nu tänker jag sätta igång och skryta .

Jag har lyxen att få vara brun året om, jah brun och brun, men iallafall lite nyans. Om man nu vill vara det, det är inte alla som vill det. Men jag tycker det är fint att va brun. Fast ansiktet hör synd nog inte hit. Plytet är grått och daskit (och finnbeklätt) vintertid. Men när jag klär av mig naken så har jag fortfarande bikiniränderna tydligt kvar från sommaren (som jag var på stranden 2 ggr, kanske de är kvar sen Thailand i mars?). Märkligt, men härligt, så slipper man se död ut på kroppen oxå, om så ansiktet väljer den kulören.

Om det beror på att jag alltid smörjer mig rikligt varje gång jag duschat (för att inte krafsa sönder mig i torr-klåda) eller för att jag årligen åt typ 1000 morötter under mina 15 första levnadsår har jag ingen aning om. Eller så kanske jag bara är en brun-typ (int i ansiktet -vittu va synd!!!).

Tror jag ska klä av mig och betrakta linjerna och mitt JUMBO ärr.

***

Kommentarer
Postat av: kussa sandy

Liiite väl mycket skryt för min smak;) brun och brun? Det e jag åxå ( i häcken )
Sanna ord från en vansinnigt blek kusin som var inne i en provhytt igår för att pröva ett par svarta stretchiga finbyxor...och VÄNDE när jag såg mig naken i spegel. Deprimerad ,lös och ljusblå-blek gick jag ut... Kanske borde ta mig en morot?

2007-12-06 @ 01:35:56
Postat av: Mita

Ja fy fan, jag e blåvit på vintern om jag inte fuskar!!! FUSK att du får se ut som en mulatt året om....

2007-12-06 @ 10:34:52
Postat av: Tessa

Garvar åt era sjuka kommentarer. Japp, mulatt brukar brorsan kalla mig ibland, och det tar jag som en komplimang. Men jag vet hur ni känner ang. blåvitt, jag har ju mitt förgrämmade ansikte som pigmenten är lika kraftiga som potatismjöl.

2007-12-06 @ 11:45:06
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Har det precis tvärtom...ansikte kan få lite färg men kroppen...som brunast blir jag väl som du om vintern...orättvist...

2007-12-06 @ 12:30:29
Postat av: Tessa

Jo du e ju ALLTID brun i plytet du Camilla. Men så är du Ur & Skur morsa oxå, undra inte på att jag är så blek, väderrädd
=)

2007-12-06 @ 15:08:24
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: åsa

ja en annan blir ju blek så fort solen gått i moln.
de vill säga om de ens hans bli nån bränna att bleka bort...

e avis på dej som har din lillbebis! ja e sjukt trött på detta me att va gravid, kanske nån som har nå supertips på vad göra för att få igång lite verksamhet?
å tvätta fönster går bort, SÅ tråkigt har ja int på dagarna...

2007-12-06 @ 23:04:57
URL: http://www.akurat.blogg.se
Postat av: Tessa

Hej Åsa! Jag vet hur du känner. Du ska skutta och småhoppa i bl.a trappor. Var aktiv bara, fast egentligen tror jag inte på att det finns nåt som får igång d, liten kommer när den kommer. Men saken är den att jag höll på just och skutta och hoppa i trappan här dagen innan Li kom för 4 år sen (hade oxå lite i nerverna på väntan), det är därför jag "tror" på d. Hon kom 3 dar innan b.f. När har du beräknat då?

2007-12-07 @ 01:24:51
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: sanna

hmm ja här är det vitt vitt i plytet ev lite svagrosa om jag nyper mig i kinderna så blodcirkulationen kommer igång..
kommer ihåg att jag fick höra då man låg på stranden som ung ngt om "o här ligger 1 lakan"..
men nog är det konstigt tom jag har vaga ränder från bikiniränder?? snacka om förstörd? hud? av årens solsemestrar för hemma får man nada färg.

2007-12-07 @ 07:20:37
Postat av: Tessa

inprentade bikinilinjer ja (jättenyttigt), för HÄR ligger man ju inga o pressar direkt, d börjar bara rycka i "göra" nerven då.

2007-12-07 @ 11:05:41
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Kim

du är snygg i ansiktet med, även när du inte är brun.

2007-12-07 @ 16:37:31
URL: http://kimslyrics.blogspot.com
Postat av: Tessa

Nåå, gulligt Kim
=)
tack.

2007-12-08 @ 12:11:27
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

Vem e KIM som charmar småbarnsföräldrar??

2007-12-09 @ 23:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0