JUNIBACKEN

Där fanns bl.a Muminhuset, Alfons Åbergs hus, Mamma Mu och en massa andra som jag inte minns vad heter. Har ni barn som känner till och diggar Pippi, Madicken, Emil, Mumin, Mamma Mu så är detta ett perfekt avbrott i vardagen.

I lördags var vi då asså till Junibacken. Jag, Li, kusinerna och faster Camilla. Åh sagotåget! Jag vart helt salig, vad fint det var. Jag orkar och tänker inte förklara, ni måste åka dit själva för att förstå. Ungarna var nöjda och glada hela dagen. Hur kul jag tyckte att det var att springa upp och ner i Villa Villekulla och rutcha ner är inte väsentligt här, men jag hittade ett litet trappsteg att vila arlset på, så ungarna fick springa av sig ordentligt.

I souvenirshoppen sen så skulle Li få handla nåt för tjugan som fammo Runa skickat med. Från sagotåget så vart hon ju fascinerad av Bröderna Lejonhjärta för att dom dööör, och av draken Katla, så en sån saga ville hon ha, och en Emilsaga förståss. Pengarna räckte. Sagan om Nangiala spelas nu morgon som kväll. Imorse när jag skulle åka på jobb hörde jag att hon var vaken i sitt rum. Där satt hon i sängen och lekte med sina Magstix och lyssnade på Bröderna Lejonhjärta. Mamma den är inga läskig, jag blir inga rädd. Min tuffa tjej, se filmen bara så ska vi se om du ändrar åsikt   =)

image66

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja Junibacken är jättefint! perfekt dagsprogram. tom Ellen 14 var ju nöjd med dagen fast hon tyckte shoppingen sen vart för kort =).
Men riktiga Astrid Lindgrens värld i Vimmerby är helt fantastisk!!!
Passar alltså alla åldrar =)

2007-08-22 @ 09:13:18
Postat av: Camilla

Kanske vi får hyra filmen o ordna lite barn filmkväll =) ?

2007-08-22 @ 09:15:41
Postat av: Tessa

Du menar Lejonhjärta? Skulle nog va d. D kan vi ordna nånting, när allt blitt lite lugnare i vardagen. Bra idé! Vaddå, barnfilmkväll, vill själv se den =) lipar väl igenom halva filmen sen, trots att det bara är en saga.

2007-08-22 @ 11:09:46
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0