Jag är inte ensam


Jag har acne...


...och den försvinner inte, jag pillar och klämmer och fler fula små pylar kommer det. Säg inte att jag ska låta d va. För jag kan inte, det är helt jävla omöjligt. Hakan är full av ärr som är ihopsmälta till ett stort + en oläkt jäkel som trilskas. Sen så hittar man en pyl i pannan och en par på vardera kind, klämma klämma och krafsa ltie, kommer inte ur annat än vätska och eventuellt lite blod, beror hur mycket man pinar. Sen när det blivit ett sår så känner man en liten pyl där inne, klämmer och så sprängs den, S K Ö N  känsla. Sen så går man omkring och ser ut som en pizza i plytet, men vet ni jag bryr mig inte. Jo lite kanske, men inte så mycket. För då skulle jag ju låta dem vara. Men det är värt det är petandet och pillandet, det är sååå kul, nån sorts terapi.

Jag är heller inte ensam, har sett flera jämnåriga som går omkring med röda blemmor (tröstar ju). Sku ju vilja klämma på dom å, men där går väl gränsen. Fast på Jenny får jag, hon får oftast en stor, när hon får. Hon har hög smärtgräns och biter bara ihop när man klämmer från roten tills finnjäveln visar sig. Sen öppnar hon de tårfyllda ögonen aaaah.

-----------------

Igår var vi hos mamma och pappa på middag och senare på kvällen kräftor. Fittigt gott. Jag och Chrille åt nog för 6 personer tillsammans. Maten var så himla god. Och efterrätt hade mammsen lagat, vääärldens godaste. Li fann en ny kompis hos grannen, Axel 9 år. Och de lekte både i hennes rum och på granngården, sent. Tills hon vart ilsken och känslig. Då erbjöd mommo att hon skulle få sova där. Vilket hon inte tackar nej till. Hon somnade nog innan "Du käre lille snickebo" hade spelats klart på CD´n.

Själv for man barntom hem för att vakna till det där förbannade telefonalarmet imorse. Jobb. Jag hatar, verkligen hatar att måsta ha klockan på ringning, det är inte min grej. Att jobba 8-16 skulle inte funka i min värld. Tur att man får jobba kvällspass för det mesta. Jag har ett rätt så enkelt liv ändå, som slipper ha klockan på ringning 7 måndag-fredag, fixa och dona för att ha barnet på dagis innan 8, för att själv hinna till jobbet till 8. Näpp, Dillens 12-20-pass, d e grejer d.

Idag efter jobbet har jag bara varit. Njutit i min ensamhet, tvättat 2 maskiner tvätt och donat på. Li har varit hos mamma och pappa hela dan. Chrille for med dem till stallet, de skulle RIDA. Fniss. Jag bestämde mig för att stanna hemma, mitt hästintresse brinner inte så jag måste åka dit direkt efter jobbet lixom. Det räcker att haka på sådär var trejde var fjärde gång. Man lär inte bli stallflicka vid 30. Fast min pappa vart det vid typ 50 så behöver inte hans dotter bli det  =)

Hört från 7-8 årig kille, som stod och granskade mig från topp till tå på Dillen häromdagen:

-SKA DU FÖDA BAARN?

Gu va rolig grabb. Barn e så härligt spontana.


***


Kommentarer
Postat av: Camilla

går ni bakom någon hylla på jobbet då då o... klämmer??...ni är roliga ni..

2007-08-26 @ 21:37:09
Postat av: Jenny

När Tessa var på jobb en gång gick jag dit och slängde axeln över disken. "Sugen?" frågade jag och pekade på en viting. Direkt började snålvattnet rinna på ´na, och vips var finnen klämd!

2007-08-27 @ 08:04:07
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Camilla

Kan precis tänka mig det. garv! tänk om någon kund kommer m viting vad gör Tessa då ? =)

2007-08-27 @ 08:38:41
Postat av: Tessa

Nå nå nå, nu ska vi inga överdriva
=)
Här har jag lasagne storkok på gång, akta dig Camilla, så du int blir utan
*fniss*

2007-08-27 @ 13:56:31
Postat av: Linda

Jag kan inte heller låta skiten vara. Klipper ner mina naglar så jag inte ska kunna klösa, men nog fan lyckas jag iallafall. Jag bryr mig inte om det är fult, men det är så jäääävla jobbigt när det kliar hela tiden, även då jag inte kan klia..

2007-08-27 @ 16:13:01
Postat av: Tessa

Smart Linda! Klippa ner naglarna, sku jag å borda göra. Men det finns ju topsar och diverse klämdon tillhands när man är hemma. Men med korta naglar kan man ju faktiskt inte klösa när man är borta iallafall.

2007-08-27 @ 20:04:22
Postat av: Jenny

Jag ska köpa er såna där vantar som man sätter på bebisarna så de inte ska krafsa.

2007-08-28 @ 10:14:24
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Kussa sandy+pyret

Vi undrar om farbro ville blev "häst-tjej" vid femtio???

2007-08-28 @ 16:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0