Bärbar DVD spelare, simning och hetsätning

Jag har lovat Li i en par veckors tid att vi ska införskaffa en ny bärbar DVD spelare, då hennes förra nu börjar ge upp, den funkar lixom var tredje gång. Int så kul. Men som jag skrev tidigare, den var gratis, den har rest jorden runt, det GÖR INGENTING att den är trasig. Men idag började den strejka IGEN. Så sade jag irriterat:

-Ja imorgon skulle vi faktiskt kunna åka och köpa en ny.

-Men mamma, varför säger du sådär ALLA dagar?


Hoppsan. Ja varför säger jag det? För jag känner verkligen så varje gång apparatjäveln fittas. Och jag VILL köpa ny. Men vipps så funkar den igen, och då glömmer man bort att det behövs en ny. Och imorgon är jag ledig, så då KAN jag åka och titta på en ny. Det kommer så sköna kommentarer ur den där lilla, men fylliga munnen, så man blir helt paff.

"Efter maten" skulle Li och jag åka och simma till Mariebad. Efter middagen visserligen OCH en riskaka, en Pippifilm och ett äpple senare var vi i bassängen. Och det simmades. Oj vad hon övade, utan puffar. Efter simningen hade vi med oss pic nic. Så det vart kvällsmål med smörgås, banan och apelsinjuice i omklädningsrummet. Annars skulle vi väl rykt ihop så hungriga som vi var. Via Minimarket och köpte "massa smarrigt" (ostbågar och pop corn).

Hem och fredagsmysa. Pappa Chrille hade lite ont i magen och var soffis. Men var piggare när vi kom hem. Nu är det mindre än halva stora påsen ostbågar kvar, popcornen vart d några vita salta kvar i skålens botten (påsen höll på och brann upp medans den poppades, såg t.o.m en låga i micron, so fresh!) och det klarade vi av på 1 vuxen och 1½ barn. Siddu va vi kan! Jag är mätt ännu, trots 3 timmar senare, vill inte ens smaka på mitt nybakta bröd som jag nyss tog ut ur ugnen. Det får bli morgondagens frulle.

IMORGON ÄR JAG LEDIG. Enda lediga dagen denna vecka, e d därför jag har trötta ben och vill gå o sova?! Måste in via Bettans med lite mera grejer på fm. Klockan ett imorrn ska vi till travbanan och titta på Eldorado när han tränar lite, vi är bjudna på middag till mamma och pappa och kräftor på kvällen. Slurpens. Kanske måst via Alko oxå och hämta nåt gott alkoholfritt!!! Nej nu ska jag sova. Och det ska bli SKÖNT.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag var ju o simma tidigare på dagen, bra timing =)

2007-08-25 @ 09:46:23
Postat av: Camilla

förvånad att du är trött... klockan visar ju nästan 1 på natten...=)

2007-08-26 @ 11:34:13
Postat av: Tessa

Ja, går och lägger sig gör vi efter tolv på södragatan, oftast närmare 1, eller efter...suck.

2007-08-26 @ 21:20:17
Postat av: Camilla

går klockan över 12 hos oss så får jag ångest o börjar direkt räkna hur LITE sömn jag ska få...suck

2007-08-26 @ 21:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0