Ammeh härriguu va gott de kan vaa

Tröttnar inte på min smoothie som jag nästan dagligen mixar ihop. Idag vart det en vid 10.15, så magen inte är fullproppad med en massa frukost när jag ska äta lunch innan jobbet 11.30.

Då mina närmaste blivit fisintoleranta så beslöt jag på Thailandsresan att jag skulle sluta med komjölksprodukter. Att sprida kloakoser efter mig rör mig inte i ryggen, men det är ju det att man får lite färre vänner. Nu mår magen bra och jag kör med soja- och havreprodukter istället, fisarna innehåller inte längre dynga. Lite mjölkprodukter gömmer jag in då och då, så varken kroppen min eller bebisen ska vara helt obekant med den underbara mejeriprodukten, som jag egentligen älskar.

Såhär enkelt är det:
en vanilj sojajoggis
ca 1 dl sojamjölk
ca 1 dl Oatley havredryck
hallon
blåbär
MIXA!

Innan du dricker den ska du sätta 2 tsk hela linfrön i. GOTT!
Givetvis kan man ju byta ut sojajoggisen och mjölken till vanlig mjölk.
Den ska vara ganska tjock. Och OM man tröttnar på smaken kan man ju byta ut bären till t.ex jordgubbar eller vad fantasin nog ger.

Kommentarer
Postat av: Marie

Då gillar du säkert också min latmanssmoothie:
tranbärsjuice, 1 avocade och 1 liten påse frysta hallon. Avocadon gör att det blir fylligt och härligt krämigt trots att den inte innehåller glass eller liknande alls.. Mums!

2007-08-02 @ 12:59:12
Postat av: Tessa

å SLURP!! Fan, har inga tranisjos hemma. ska köpa imorron! Tack för tipset.

2007-08-02 @ 20:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0