Påsken får mig att må skit

Påsken är tydligen en härlig helg, iallafall när man slipper ligga i krappis halva helgen. Påsken är lång. Och till skillnad från andra år så valde vi att inte planera ett skit inför denna. Och vad skönt det har varit, utan krappis har man ändå hunnit med:

-Ett arbetspass.

-Lämnat in min brudtärnekjol för fållning.

-3 middagar med mina föräldrar. Varav syrran och hennes (ja vad ska man kalla honom? Pojkvän? Jaja, whatever, en kille hade hon med sig igår) var med på en av middagarna. Den tredje middagen bjöd vi mamma och pappa på idag. Kände lite att det var våran tur att bjuda efter alla våra tvångsbesök vid Rökkas Residence. Vi valde dock att inte laga den själva  =)  Utan d fick Indigo stå för. Gott va d oxå till på köpet.

-En barnfri natt trots att man inte var stenfull och ut på krog (första gången?). Li ville sova hos mamma och pappa igår, och inte kan ju de neka sin lilla solstråle till d. Undrar nog om inte jag vart mer solstråle av den idéen än hon själv. Hur kan hon komma på så bra idéer?  =)

-Tömt alla återvinningar.

-Bytt lakan, dammsugit och tvättat golvet (halva köket med nagelborste och ENJO tvål)

-En långpromenad. Även den barn- och hundfri.

-Tvättat bilen. Nu glänser den, iallafall tills imorron.

-En snabbvisit till Anna Lampén-Böwing och Rasmus. Jens är ju på långfart, men vi passade på att ta en titt på deras Donzi Regazza 25, som de gärna vill sälja. Riktigt fin båt. Tvärt drömde man sig bort och låg i Kastelholm invid Camilla och Cajs båt, kvällstid med sovande barn och ett glas vin i var hand  =)

-Ungefär 2 kg choklad. Som jag nu vill spy upp. Mår skit.

Det återstår ännu en ledig dag av denna påsk. Kanske man skulle ta och städa upp balkongen nu innan det är september igen. Fan, att jag inte har någon självdisciplin alls när det gäller dessa röjningar. Eller hälsa på Susanna och pojkarna i Strömma? Eller så blir det ännu en dag av att bara va. Inget klår d.

Kommentarer
Postat av: sanna

oja vad skönt med påskledigt:)känns ypperligt då tvättkorgen är tom för en gångs skull..normalt att må bra av sånt!??? var inte fy skam att slå sig ner på altan i går kväll med en cider i hand o solen som värmde en med blicken på en nu lövfri gräsmatta heller...men vad nu..snötäckt!?
chokladmängden tror jag att jag slår..lägg till lite sockriga godisar med..urk.

2007-04-09 @ 10:08:44
Postat av: Kussa sandy

jaa, även jag har haft en skön NYKTER PÅsk!! Jobbade vaannan dag och för att säkert hindra mig och robbe från att dricka sprit så valde vi att ta med barnhemsbarnen med hem på de lediga dagarna!! Så man kan säga tt jag nu jobbat fem DYGN i sträck!! Bra tips till de som undrar hur man håller sig nykter!! glömde jag att säga at tipset var gratis??
Inget godis här , men dock nästan en hel burk choklad-kräms-pålägg!!!! Sätter sig sexigt på midjan!!

2007-04-09 @ 16:43:39
Postat av: Jenny

Själv lämnade jag bort mitt barn (tillfälligt) och åkte på femtioårsfest. Så jag har INTE varit nykter i påsk OCH jag har ätit massa choklad. Dubbel-urk.

2007-04-09 @ 20:05:11
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Sanna: Du har varit lite duktigare än jag varit, tom tvättkorg har jag inte, men jag jobbar på det. Vart ju tyvärr inget besök till er, men bättre tider väntar... =)

Choklad-kräms-pålägg! Man hör ju bara på ordet att det blir en extra valk. Fast d va ju säkert lika gott som mina kilon choklad.

Jenny: Popcorn...d har jag i skåpet! Det är ju dessutom lågt GI, tack för tipset!

2007-04-09 @ 20:13:44
Postat av: Camilla

ni snackar påsk...den är ju avklarad med alla mängder av aktiviteter =)...men ser nu fram imot att ha er bredvid oss i sommar med båt, annars får ni ju nog komma med i båten oxå, fast det tar ju lite tid att komma någon vart med segelbåt =)
kram

2007-04-10 @ 09:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0