"Personalfest"

Jaha, äntligen! Personalfest. Ja, inte Dillen inte, utan Robert´s Coffee, mina favoritflickor har styrt ihop en fest tillsammans, tvärt vart man ju avis och bjöd in sig själv, jag var välkommen -puh! Anders (Chefen) var glad och sponsrade med ingredienser i fast och flytande föda. Festen infann sig hos Linda, som jobbar/jobbade på Zko (hennes sista dag  var idag).

Det vart kräftor, Jenny hade lagat supergod pastasallad, och Malin (kusin min) hade med sig dundergod paj (som hennes mamma, dvs min faster hade lagat). En trasig karaokemaskin från Dillen hade Marielle pusslat ihop så den funka, kan det bli bättre? Li var ju med oxå, lilla partyflickan. Hon sög och sörplade på kräftorna värre än någon annan, doppade dem i en spadskål och slörpade högt och ljudligt "jag äälskar kräftor", sa hon. Klockan närmade sig nio och jag lade henne och sova i Lindas säng, zzznark på några röda...skönt.

D vart en massa barnsnack, 17-åriga Maja sa att hon aldrig skulle skaffa barn, för alla som har barn bara snackar "skit" om sina barn, hahaha, synd att man klämmer ur sig en massa klagomål, när det är de goda som räknas, så vi vägde upp det med lite goda kommentarer om våra älsklingar oxå. Sen gick det över i hundsnack av någon anledning (kanske berodde på att Linda hade 4 hundar i huset???) Även där kom det klagomål på taxen Bianco och stövar/labbe korsningen Seidi...de är inte alltid i sina bästa skor kan man säga. Ja vi garvade iallafall åt alla gestikuleringar och humorn vi drog till med. Har man några öl innanför västen så kan man göra alla konversationer roliga tydligen.

Vi var 7 flickor totalt, och karaokemaskinen sattes igång vid 22.30 tiden....om vi sjöng? Jooo...Jenny och Marielle sjöng duett iallafall, om man hade tur och fick tag i micken så fick man sig en refräng. Jag tryckte ogenerat min kind mot min gamle goe vän Jenny och skrek falskt ut i Günters "u-lalla-teeny weeny string bikini". Nej skämt o sido, de var duktiga och alla som ville fick sjunga, men det var många som hellre bänkade sig på första parkett och gungade med i de fina sångerna (som bara spelades halva) innan Jenny tröttnade och sa: NEJ NU BYTER JAG LÅT....OCH DEN SKU JAG VILJA SJUNGA...och hoppades på att nån skulle fatta piken och ge ifrån sig mikrofonen, vilket ingen gjorde, så nu var det hennes tur att stå kind mot kind med nån och skråla till Nordman.

Tiden gick alldeles för fort och mitt i allt så hade Marielle stressat fram en taxi...bara att flytta Li från sängen till taxin...där hon nöjt låg in till stan, efter att fått i sig en halv banan i vågrät ställning. Själv så trottade jag ner en kall KOFF i ryggsäcken, så man skulle ha nån att avsluta kvällen med innan läggdax. Nu sitter jag här med Koffen och skriver.  Tack Koffen för att du finns. Chrille e förresten på pappakonjak till Patte Sundblom.

Kvällens fest var inte pjåkig, stor eloge till flickorna som tog tag i saken och tog festen i egna händer! Tack flickor!

 Ikväll vart d varken nakenpyramid eller nakenrace, tackar mig själv för d. Riktigt nöjd över att jag kunde hålla mig i skinnet FÖR EN GÅNGS SKULL!!! Nu ska jag sova, najdi!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jodu, kareoke är nästan lika kul som att blogga. Man vill liksom inte lämna datorn/micken. Och HELST gör man det själv. Hahah.

2006-09-03 @ 13:55:17
URL: http://jeneli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0